sbg Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Är det någon som har Telia ADSL och märker just nu att det går väldigt trögt? Laddade precis hem en uppdatering från Microsoft Update på e1 mb som tog 7 minuter. Eller är det något fel jag har gjort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seppo Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Inga problem här, helt "normalt" #Seppo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tunna Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Inga problem här heller, faktiskt lite snabbar än jag brukar klocka i TP test. Tunna/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbg Posted July 11, 2004 Author Share Posted July 11, 2004 Ok. Vad kan det vara för fel för min del då tror du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tunna Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Kan ju vara lokala bekymmer, har du tittat på startsidan och driftinfomation om det står något om problem i ditt område. Tunna/ Kollade just själv ingen info om störningar någonstans. Lokala problem kanske? [inlägget ändrat 2004-07-11 21:20:19 av Tunna] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peddler Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Segt hos Microsoft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avicii Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Gör ett test med TPTest, kanske det är bara just nu låg hastighet från Microsoft: http://www.tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1307 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbg Posted July 11, 2004 Author Share Posted July 11, 2004 Då får jag kolla upp det. Det är nämligen segt var jag än surfar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbg Posted July 11, 2004 Author Share Posted July 11, 2004 Nu har jag testat TP och får hela tiden "Get server list failed". Kan jag ha gjort någon fel inställning någonstans för jag har precis installerat om XP? 2,30 kb/s laddar jag hem i nu. Inte så snabbt kanske. [inlägget ändrat 2004-07-11 21:45:39 av sbg] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tunna Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Har du något som ligger och använder nätet samtidigt? Vad säger taskhanteraren under networking? Tunna/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbg Posted July 11, 2004 Author Share Posted July 11, 2004 Hur kollar jag det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tunna Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Om du inte gör några anrop på nätet men det flyter trafik ändå, typ att modemet står och blinkar eller Task Managen visar trafik under Networking så kan du ha något program som ligger i bakgrunden och själ bandbredd för dig. Trasiga telefoner kan också påverka ADSL modemet. Det kan också ha yttre fel såsom felaktig ledning eller fel på telenätet, du bor inte i småland och det är översvämmningarna som påverkar dina ledningar? :-) Har du provat att starta om och se om det släpper så att trafiken kommer igång igen? Tunna/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbg Posted July 12, 2004 Author Share Posted July 12, 2004 Jag bor mitt i Stockholm City. Ringer Telia imorgon tänkte jag o ber dem kolla upp detta. Tack för all hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbg Posted July 12, 2004 Author Share Posted July 12, 2004 Så va det problemet löst. Hade glömt betala en räkning så Telia hade dragit ner på hastigheten utan att säga något. Dåligt tycker jag, Tack för all hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.