Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Telia ADSL!

sbg

Recommended Posts

Är det någon som har Telia ADSL och märker just nu att det går väldigt trögt? Laddade precis hem en uppdatering från Microsoft Update på e1 mb som tog 7 minuter. Eller är det något fel jag har gjort?

Kan ju vara lokala bekymmer, har du tittat på startsidan och driftinfomation om det står något om problem i ditt område.

Tunna/

Kollade just själv ingen info om störningar någonstans.

Lokala problem kanske?

[inlägget ändrat 2004-07-11 21:20:19 av Tunna]

Nu har jag testat TP och får hela tiden "Get server list failed".

Kan jag ha gjort någon fel inställning någonstans för jag har precis installerat om XP?

2,30 kb/s laddar jag hem i nu. Inte så snabbt kanske.

[inlägget ändrat 2004-07-11 21:45:39 av sbg]

Har du något som ligger och använder nätet samtidigt?

Vad säger taskhanteraren under networking?

Tunna/

Om du inte gör några anrop på nätet men det flyter trafik ändå, typ att modemet står och blinkar eller Task Managen visar trafik under Networking så kan du ha något program som ligger i bakgrunden och själ bandbredd för dig.

Trasiga telefoner kan också påverka ADSL modemet.

Det kan också ha yttre fel såsom felaktig ledning eller fel på telenätet, du bor inte i småland och det är översvämmningarna som påverkar dina ledningar? :-)

Har du provat att starta om och se om det släpper så att trafiken kommer igång igen?

Tunna/

Jag bor mitt i Stockholm City. Ringer Telia imorgon tänkte jag o ber dem kolla upp detta. Tack för all hjälp.

Så va det problemet löst. Hade glömt betala en räkning så Telia hade dragit ner på hastigheten utan att säga något. Dåligt tycker jag,

Tack för all hjälp.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...