Just nu i M3-nätverket
Jump to content

g-mail?

p.a.s

Recommended Posts

Hej.

Jag har stött på något som heter g-mail, som tydligen ska vara någonting exlusivt och åtråvärt på alla sätt, är det någon som känner till det eller till och med har det? det skulle vara intressant att veta om det är någonting att suckta efter eller om det bara låter intressant för att det är begränsat.

Mest nyfiken :)

/p-a

https://gmail.google.com/

gmail är fortfarande i beta-stadiet, det är därför som man inte kan skapa nya konton där. De som har betatestat har dock möjlighet att "bjuda in" personer att också få ett konto. Av någon anledning så kan vissa tycka det är värt att betala för att få det användarnamn de vill på gmail...

När betaperioden är slut kommer (förmodligen?) vem som helst få skapa konton där, precis som på andra webbaserade e-postlösningar.

Ciao,

Anders

Vissa tycker det är lite märkvärdigt att få tillgång till 1GB gratis utrymme :)

[inlägget ändrat 2004-07-12 09:47:15 av lizardKng (pa9876)]

Jag har närmare 1TB utrymme som jag kan använda som jag vill så att få en 1GB mailbox hos gmail känns inte som det i sig ger så mycket mervärde.

Däremot är gmail den i särklass bästa och mest lättarbetade webbklient för mail jag har kört, någonsin. Faktiskt en av få som jag skulle kunna tänka mig att köra enbart på webben utan möjlighet att slanga hem mailen lokalt (om jag nu skulle vilja jobba så).

Vissa tycker det är lite märkvärdigt att få tillgång till 1GB gratis utrymme :)

Avundsjuk? :-)

[inlägget ändrat 2004-07-12 10:44:44 av fhe]

1TB är ju en hel del det!

Nej, jag är inte avis på gmail. Jag kör mitt eget webhotell med allt utrymme jag behöver och alla faciliteter som det medför.

Jag har inte testat gmail men har hört att klienten gillas rätt skarpt. Själv kör jag Horde när jag behöver webmail och den funkar rätt bra den med.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...