Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Extern hårdisk på Windovs 98

Ebbe

Recommended Posts

Har ett problem med min externa hårdisk.

Jag får igång den utan några som helst problem på en dator med antligen Windows XP eller Windows 200 men på en dator med Windows 98 vill den inte ritkigt.

Den är instalerad med drivrutiner och allting, man hittar den även i enhetshanteraren. Problemet är att jag sedan inte hittar den iutforskaren. Jag kan med andra ord inte komma in i den och använda den på en dator med Windows 98. Anledningen till att jag fortfarande kör med Windows 98 är för att jag har en APS scaner med ett program som inte har stöd för XP ellelr 2000 (fråga mig inte varför).

Jag har givetvis tankar på att formatera om datorn och uppgradera till XP men om någon vet vad felet eller vad det är jag möjligen ska rätta till vore jag tacksam för svar. Det skulle kunna innebära att jag kan fortsätta scana in bilder med min APS scaner.

Stefan Eklinder
Jag får igång den utan några som helst problem på en dator med antligen Windows XP eller Windows 200 men på en dator med Windows 98 vill den inte ritkigt.

Är hårddisken formaterad med NTFS så är det kört att försöka få Win98 att läsa och skriva till hårddisken. 98:an hanterar bara FAT-systemet.

Formatera om disken till FAT istället så ska du lyckas att få in den även i 98:an.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

Mauritz Lybeck

EDIT

Ehh..jag försökte bara säga att nya scannrar är jättebilliga och kompatibla...

(Det var visst scannern som var haken...)

[inlägget ändrat 2004-07-09 23:33:14 av Mauritz Lybeck]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...