Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filöverföring mellan dator och Z1010


uffens

Rekommendera Poster

Är det någon som kan tala om för mig hur jag ska få min telefon att komunicera med datorn. Har installerat alla program som följde med och även hämtat uppdateringar från SE men inget tycks hjälpa. Det verkar som om datorn tror att mobilen är fler än en. Får heller inte upp att den är ansluten i "den här datorn". Har lyckats att föra över ett kort till datorn men när jag ska skicka en MP3 till telefonen så tuggar den en stund och säger sedan att det inte går. Finns det någon som känner igen detta och lyckats lösa problemet?

 

MVH Uffen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det med kabel, IR eller Bluetotth du försöker? Jag har ingen Z1010, men väl andra SE-telefoner. Efter att du installerat medföljande programvara, så får du ett kontrollpanelstillägg Alternativ för Phone Monitor/Phone Monitor options. Där ska du boka och aktivera den COM-port du har anslutit till. Vilken COM-port det är kan du se i Enhetshanteraren under Portar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du använder den medföljande USB-kabeln?

Hur gör du när du skickar till telefonen? Via "Utforskaren" och "Mina telefoner", eller via programmet "Sound Editor".

 

Jag har själv en Z1010 och det fungerar bra att överföra från dator till telefon, både via USB eller Blåtand. Tar dock lång tid, c:a 1min/MB. Från teelfonen har jag inte testat just MP3-filer, men bilder fungerar alldeles utmärkt.

 

Mvh

Yeppe - Med Y

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått det att fungera med bilder, video och synkronisering men att överföra en mp3 till telefonen verkar ju vara helt omöjligt. Den laddar ungefär halva filen och avbryter sedan. Mitt problem tidigare hade troligtsvis med Panda virusprogram att göra. SE-support tippsade om detta.

MVH Uffen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...