Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator på avbetalning ~ 6 månader


henkealf

Rekommendera Poster

Känner ni till någon internataffär där jag kan köpa en ny bärbar dator på avbetalning?, gärna 6 månader.

Jag vill inte ha att göra med Handelsbanken Finans eller dylikt, utan det ska vara affären själva som erbjuder detta till en låg kostnad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hittade en butik här:

 

http://www.jmedata.se/start.asp?store=internet

 

Du hittar det under Hur shoppar man:

 

Räntefri avbetalning: Man kan dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 48 månader (48 mån har 14.88% ränta). De kostnader som tillkommer är aviavgift (35 kr/mån) och uppläggningsavgift (3 mån - 0kr ; 6 mån - 95 kr ; 12 mån - 195 kr ; 24 mån - 395 kr ; 0 kr - 48 mån). En administrativ kostnad på 200 kr tillkommervid köp via internetbutiken (detta för att täcka de administrativa kostnaderna).

 

Jag handlar aldrig på avbetalning, så jag vet inte hur JMEData är.

Om de är att rekommendera eller inte?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

[inlägget ändrat 2004-07-07 23:32:06 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, dessvärre hade de inga Thinkpad eller andra bärbara med styrpinne.

 

Fler förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon rik gammal faster kanske? :)

 

Spara!

Ta ingen semester, jobba istället och ta bara ut pengarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semestra gärna, men som Peddler sa: spara ihop pengarna. Skulder för så flyktiga ting som datorer är inget skoj att ha..

 

-Helt annan sak att ta lån för att exempelvis köpa hus. (Eftersom lånet omvandlas till något som varar i värde, eller tom. ökar)..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Vad skulle skillnaden vara på att spara pengarna i 6 månader och ta en ränterfri avbetalning på 6 månader, förutom att avbetalningen ger dig datorn 6 månader tidigare.

 

OnOff.se har upp till 24 månaders räntefri avbet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Räntefritt är aldrig räntefritt.. Effektiv ränta på "räntefritt" brukar vara en 5-7%.. Oftast är det "ansökningsavgifter" samt "aviavgifter"..

 

2) När man väl sparat ihop pengarna, och promenerar ner till affären så får man en trevlig överraskning: Datorn man tänkte köpa för 6 månader sedan har sjunkit i pris alternativt har det kommit en nyare, bättre modell..

 

Sen får man inte glömma av att man får en liten ränta på beloppet man sparat.. Inte mycket, men ändå..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...