Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Geforce 2 - ingen färg på TV:n


thomas82

Rekommendera Poster

Har läst Moshis inlägg men lyckas ändå inte få till färgen dock funkar färgen på TV:n då jag använder TV-tool och ändrar utgångs port till composit.

 

Men hur gör jag detta i Nvidias eget program som det är nu måste jag ladda TV-tool var gång jag vill ha färg. Någon som vet var jag kan göra den justering?

 

undrar

thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte använda TV-tool då? Det är ju mycket bekvämare än att klicka sig fram till Nvidias inställningar. TV-tool är ju superbt bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst mitt inlägg?

Min guide?

 

http://w1.876.telia.com/~u87618716/geforce_TV_guide.htm

 

Denna bild:

http://w1.876.telia.com/~u87618716/images/bild4.png

Känenr du igen den?

 

Anslutning - automatisk val fungerar oftast men en del kan behöva ställa in komposit manuellt där.

 

TV-tool ska inte vara nödvändigt.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm

 

Jag har laddat ner den senaste mjukvaran, men tycks sakna den fliken för att göra ändringar för TV-out signalen dvs composit eller S-video. Såg att den fanns med på din guide.

 

Var har du laddat ner din mjukvara, min version är den svenska kan hända att det är en bugg i programmet. Vad tror du?

 

mvh

 

thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guiden är inte helt uppdaterat med senaste versionen av drivrutinen. Vägen till den sidan jag länkade till är aningen anorlunda.

 

Öppna Nview fliken, klicka på nview.Du ska nu vara i läget där du ser dina två skärmar. Markera din TV och tryck på enhetsinställningar -> välj utenhet -> avancerat.

 

Där ska du ha dialogen där du kan välja videoformat.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-09 22:27:26 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det du nämner går inte att finna i den senaste versionen. Jag körde över med en äldre version och fick upp den sökta fliken med de två bildskärmar du nämner på din Guide och lyckades således få färg.

 

Det verkar som man missat detta inställningsalternativ i den senaste versionen. Men hur som helst jag har färg nu och behöver inte använda mig av TV-tool.

 

Du får gärna ladda ner den senaste versionen och kolla igenom för att se om jag missat den sökta fliken, men det tror jag inte jag har.

 

Tack ändå för hjälpen

 

mvh

thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat senaste, dvs 56.72. Dialogen finns där.

 

En bild för att guida dit är inlagt i guiden. Om nview stular, missa inte att kolla med Nasty File remover om du har skilda versioner av drivrutin kvar på datorn. Det kan ge problem om gamla drivrutinen inte är korrekt avinstallerad.

 

Bild:

http://w1.876.telia.com/~u87618716/images/nview_tv.png

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

ett år äldre

 

ussch, återkommer och rättar stavfel.

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-11 18:53:24 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha!

 

Kollade på länkbilden du gav och fann fliken som ledde mig rätt. Tack så mycket Monshi, jag är jättetacksam :-).

 

mvh

thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...