Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nästa gen Grafikkort samt cpu:er


cibbe

Rekommendera Poster

Känns lite skumt att kolla upp nästa gens grafikkort samt cpu:er innan de knappt kommit till marknaden men men....

 

Jag undrar om någon har lite koll på när nästa generationens grafikkort från ATI och Nvidia kommer. Ska köpa ny dator som tidigast i september och vill helst ha en god marginal innan det jag kommer att köpa blir för gammalt. Har gjort dåliga köp förr med GFX i stället för 9800p mm...

Tur att priset på kortet jag valde i stort är på samma nivå nu som för 1 år sedan jag köpte det:-)

 

Undrar även lite över de nya standarderna som börjar dyka upp.

939 OCH pcix känns givet men ddr2 känns lite tveksamt. Har läst att för att det ska löna sig överhuvudtaget ska det vara minst 667 mhz, men är det lönt ens då? Är inte 433,450, 500 mhz ddr ännu bättre?

Och det ska för en gångs skulla vara kvalite minnen så vad gäller? Fattar inget när det gäller timingarna som finns. Corsair eller kingston ska det vara i alla fall.

 

Tror dock inte att det kommer att vara någon större skillnad på cpu fronten på ett tag med 939 och 940.

 

Upskattar svaren....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan vänta med svaren till slutet på juli när mitt beställda moderkort kommer in i lager på Komplett.se så kan jag ge dig mer åsikter om nästa generations moderkort, minnen och cpu.

 

Det enda jag kan säga nu är att med erfarenhet av hyperthreading från serversidans Xeon processorer så är det en trevlig funktion som faktiskt gör skillnad. I alla fall på serversidan...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja jag ska skaffa nytt först i september så brodska är det ju inte. Men jag kollar lite nu för att få en blick i hur lång tid det är mellan grafikkorten mm. Just så att jag inte köper något som verkar nytt för att efter 2-3 månader vara utbytt mot något bättre. (Trött på att det ska hända...)

 

Men om jag inte har fel så är det väl ca 6-7 månader framtagning och yttreligare 3-4 månader innan de släpper nått nytt, så nästa sommarn kanske?

 

Uppskattar all feedback så jag stressar inte....

 

/C

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...