Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kanske fel forum men kan inte se alla filmer


oscaria

Rekommendera Poster

Jag har laddat hem Mediaplayern Classic och kan de se flesta filmer jag laddat hem. Det har hänt att det står ripped by Zlatco (tror jag det var) och det flimrar bara grått. Vad betyder detta och vad är det?

/oscaria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Testa VLC-player istället. Du hittar den på www.videolan.org

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller ladda hem en codec som korrekt hanterar din fil.

 

ffdshow klarar mesta. Gspot kan förklara det mesta.

 

Videolan har jag aldrig testat, så jag förkastar inte meningen med den spelaren. Håller själv fast vid Zoomplayer...

 

Passar på att flytat tråden till Multimedia

/T - moderator för Hemmabio

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-06 19:10:08 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Använder själv Zoomplayer, DivXplayer och allra främst BS Player, men de gånger vissa codecs krockar och jag inte orkar hålla på och pilla med dessa så använder jag VLC som tycks fixa allt utan att behöva installera codecs. Blev tipsad om den på DC++

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

[inlägget ändrat 2004-07-06 19:22:08 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, det handlar bara om CODECS... Inget annat...

Om du vill ha en codec pak, som funkar med ALLT, och då menar jag ALLT, gå in på http://www.free-codecs.com/ och ladda ner ACE Mega CodecS Pack 6.01

Den ligger på typ 44 mb. men den är värd att ladda ner (alltså om du inte har bredband) och blir typ 110 mb när du har installerat den! Installera bara den så funkar allt! Du behöve inte ha några andra Codecs, 110 mb är TILLRÄKLIGT!!!

Allt kommer då att funka! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt efter det att någon rekommenderat ett codec-paket i detta forum så skriver jag:

 

Undvik codec-paket.

Eventuellt kan du installera dem på en helt fräsch dator, men med en som varit med ett tag är risken stor att det uppstår konflikter mellan gamla och nya codecar.

 

Ladda enbart hem det du behöver, installera komponenterna en för en vilket då även ger att du oftast enkelt kan avinstallera eventuell problemmakare.

 

ffdshow är någorlunda stabil idag och är något man kan börja med att rekommendera. ett besök hos divx-digest brukar lösa de fletsa codecbrister.

 

ta gärna inspiration från codec-paket, det kan finnas en del intressant där, men aldrig aldrig att du ens behöver hälften av det som ingår.

110 MB codecar??Okej, det ingår någon spelare i paketet också, men 110 MB?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar när jag nyinstallerar OS:et installera k-lite mega codepack härifrån: http://www.k-litecodecpack.com/

 

Sen kan jag se alla typer av filmer, funkar suveränt

 

18 Mb och då ingår spelare också, att jämföra med det ovan på 110 Mb.

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-08 22:16:41 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...