Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med TELIA! Hjälp!


Antoni

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har för 2 dagar sedan upptäckt att jag inte längre kan använda internet mer än med just min webläsare. Alla andra program så som msn, dc m.m. INTE fungerar längre eftersom de inte kan koppla upp längre. Hur kommer setta sig?

Har också märkt att det högsta jag kan ladda hem saker i är 6.4 kb/s vilket brukar vara 60 kb/s.

Jag har ett flertal gånger startat om modemet och gjort sett till så alla kablar m.m. sitter i som dom skall. Däremot har jag inget DNS-suffix när jag kollar ipconfig. Vet inte om man brukar ha det med telias 0.5Mbit, någon som vet? Gör mig mycket frustrerad att sedan ringa telia efter hjälp och höra att det är en kö på ca 80 personer i förväg och en väntetid upp till 1 timma om inte mer.

 

Någon som känner igen problemet eller vet vad jag måste göra för att fixa det?

Är det fel hos mig eller telia? Så vitt jag vet har jag inte ändrat några inställningar på datorn den senaste veckan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Queen of clover

Kan inte hjälpa dig med ditt problem men vill du komma fram snabbare till telia så tryck inte på några nummer alternativ utan vänta bara så brukar man bli kopplad direkt till kundtjänst utan väntetid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bor du?

 

En granne här i västra göteborg kom häromdan inte in på login1.comhem.se

kabeltvmodem

 

Från min dator pingade jag login1.comhem.se och upptäckte att login1.comhem.se var ett "alias" för login1.telia.com dvs comhems server ligger på en teliadator.............samt att jag inte fick nån respons alls.

 

Ringde comhem support, hamnade (efter telefonnummer?) hos en automatisk telefonsvarare som talade om att de hade tekniska problem i västra göteborg och arbetade på att avhjälpa felet!

 

 

Firewall&router Clark Connect

wks Mandrake 10.0, 9.2, Slackware 9.1

för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE

http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har telia (eller vilket företag som helst) en enorm kö till kundtjäst kan man dra slutsatsen att de har något fel på sina grejor = ingen idé att ringa alltså. Ganska patetiskt egentligen att sitta i en sådan kö, eftersom kundtjänst ändå inte kan göra något åt felet..

 

Telia har som inloggningsadress 10.0.0.6. När man pingar 10.0.0.6, så bör man få pingtider på runt 5. (Det har jag när allt är i ordning). Hade v90-fart för ett par veckor sedan, men det visade sig vara en doro-telefon för 99:- som orsakade felet här hemma. ADSL-modemen drar ner hastigheten om linjen är dålig..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen ligger felet hos dig men det vore väldigt bra om du berättade lite mer om din konfiguration t ex bredbandsdelare, brandvägg.

Det är väll bara att ringa telia även om det är 60 minuter kö. Ring upp och lägg ifrån dig luren och gör något trevligt under väntetiden.

 

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack skall ni ha men det har köst sig nu. Det var en del tekniska problem hos telia som orsakade det hela men som tur är så e det hela fixat nu.

 

MVH/Antonio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...