Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WindowMaker och ADSL


hjälp

Rekommendera Poster

Hej! Jag går en kurs och ska installera WindowMaker, men jag hittar ingen länk som fungerar, finns denna ännu?

 

Undrar också hur man enklast får ett ADSL abbonemang att fungera (tror ej det ingår i kursen, men vill veta ändå). Jag använder Fedora. Förresten, hur gör man för att uppdatera fedora?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken! ADSL är en bredbandsteknik. Jag har telias ADSL-abonnemang och vill kunna använda detta i Linux.

 

Hur fungerar det med uppdateringen egentligen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För telia beror det lite på om du har ett externt eller internt/usb-kopplat modem. Har du ett externt modem så behandlar du det som vilken nätverksuppkoppling som helst och sätter upp det nätverkskort som är kopplat till modemet att använda dhcp. Kan göras via netconf även i fedora tror jag eller via något Gui-verktyg. Har du internt/usb så måste du ha en drivrutin för det och sen beror det på hur drivrutinen visar sig hur du sätter upp det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

För att koppla upp telias adsl används ( tycker jag ) med fördel

qadsl -l

för att logga in

och

qadsl -o

för att logga ut

qadsl

laddas hem från webben sök tex på google

 

Firewall&router Clark Connect

wks Mandrake 10.0, 9.2, Slackware 9.1

för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE

http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag antar att det är Fedora Core du pratar om....isåfall så finns det instruktioner på denna sida hur man enklast(med hjälp av yum uppdaterar systemet).

 

www.fedorafaq.org

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...