Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VARFÖR?


Wonken

Rekommendera Poster

Nu på msenaste har jag upplevt en del konstigheter med min annars problemfria PII 300 Mhz. Datorn har 64 meg ram.

Som t.ex. att jag inte kan avsluta Word när jag håller på att skriva ut, ett meddelande kommer upp och säger att utskriftsjobbet skall avslutas om jag stänger Word.

En annan grej är, att jag vill att Windows skall skita i att automoatiskt behandla virtuellt minne, men varje gång jag valt mina enga inställningar till detta glömmer den av det så fort jag tryckt på OK. Till sist (hoppas jag), så när jag startar datorn och skall logga in på nätverket så startar den en fjärranslutning, trots att jag inte beställt något sådant.

Jo just det ja, när jag kör Internet Explorer så laggar ibland musen nåt så fruktansvärt. Detta visserligen när jag är inne på sidor med ett par GIF animeringar, men det tycker jag väl ändå en 300 skall klara av?!?

Hoppas det finns någon som kan svara på åtminstone nån av mina frågor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beträffande skrivaren så beror meddelandet på att skrivaren inte har tillräckligt men minne (alternativt att Windows tror att den inte har tillräckligt med minne) för att kunna ta emot hela jobbet på en gång. Skrivaren har alltså inte fått alla uppgitfter den behöver för att kunna skriva ut allt.

 

Om du inte har haft detta problem förut så kontrollera att du har rätt drivrutiner installerade. Det kan även vara en idé att skaffa ett virus program om du inte har det.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...