Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredband i stadsnät (Tele2)


maxxess

Rekommendera Poster

ojoj... ligger på 840kb/S ner och 700kb/S upp på DC nu =) samtidigt.... är medelhastighet (Mäter med DUmeter)......

 

verkar ha fixat linan iaf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, jag ligger på 479 kbs(!) ner TCP. DC är egentligen inte så intressant för mig då jag kör allt via ftp.

 

Nu är det skummare än ever.. kanske fel på stadsnätet (har mailat fråga)

 

ojj, detta är frustrerande, du har full speed och jag och ett par till har knappt så att man kan surfa.

 

Sjukt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste fan ha fixat nått asså,, upploadar i 1.26mb/s,, och det är snitthastighet...dl är oxå lika bra =)

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-16 15:23:00 av Borgaren66]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nu är jag mkt nöjd. TPtest visar 6-7 mbps och mina datorer har tydligen använts för tokladdning hela dagen utan minsta bekymmer.

 

Fick även svar från Tele2:s helpdesk att problemet var åtgärdat.

 

"Äntligen!" som Gert säger :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt NÖJD NU!!!!!!

 

Tptest Standard

 

Tcp: Udp

 

10.13 Mbit/s 11.86 Mbit/s

 

 

10.38 Mbit/s 11.96 Mbit/s

 

 

 

=)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korrigering: kl 22.10, 17/6

 

Nu funkar det lika dåligt som innan igen, dvs totalt hopplöst. Otroligt ryckig trafik och jag maxar på 1 mbps på TCP-trafik, ibland bara 600 kbps. Knappat så attr jag kan surfa till tele2.se för att kolla driftstörningar.

 

Så felet är definitivt inte avhjälpt, tyvärr.

 

Stadsnätet har verifierat att det inte finns problem och att Tele2 inte inkommit med felanmälan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag kan tillägga... att responsen från stadsnätet är snabb, och trots att de inte har problem satte de övervakning på mitt vlan. (som inte lär ge något är jag rädd för)

 

Rätt ska va rätt, stadsnät är bra, Tele2 inte.

 

[inlägget ändrat 2004-07-17 22:41:14 av Daata]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt,,jag har 10/10,,,haft sen störningarna var fixade... dc använder ju TCP,,, maxxar även från sweclockers ftp så det funkar här iaf...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 mbps är ju 10mbit hastighet... du blandar inte ihop kbyte/kbits/mbit ???

du får ju max 1200kb/S med T3 lina ,,, 600-1000kb/S är ju inte dåligt, beror ju på linan du tankar ifrån oxå. vissa kan du få 1200kb/S av medan andra runt 200kb/s.. beror ju routing och ms.

 

Sen kan du inte lita på tptest som kan visa väldigt olika på grund av belasting osv.. tp test visade 7mbit idag men har 10mbit på alla andra test jag kört..

 

Testa:

http://www.bonet.ac/bonet/Speedtest/speed.html?r=1090103051453

http://web.bitnet.net/dimension/index.html

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-17 23:58:00 av Borgaren66]

[inlägget ändrat 2004-07-18 00:22:47 av Borgaren66]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 mbps == 1 mbit, bara olika sätt att skriva.

 

Jo, det gick rätt bra igår, men sen helt plötsligt kajko igen.

 

Jag har en hel del ftp:er, från 10 mbps till 1 gbps så det är inte så att jag saknar mätverktyg förutom tptest :) Jag har även tillgång till en tptest-server (utöver de publika) men jag tröttnar på att hålla på och mäta hela tiden, det finns ju roligare saker att göra hehe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Östersund och har Tele2 stadsnät.

Farten är väl bra, ligger ganska nära 10 Mbit, men det är ett väldigt opålitligt nät och långt ifrån driftsäkert.

Har varit i kontakt med deras support minst en gång i månaden sedan jag skaffade det i Januari, ibland har det legat nere några dagar och man får varken en IP-adress eller kan logga in. Eller så loggas man ut efter så lite som 5 minuters inaktivitet, kan räcka med att gå och sätta på kaffe, så har man hunnit bli utloggad när man kommer tillbaka.

Deras mailserver funkar också dåligt, och ligger nere ibland, så jag använder numera endast hotmail.

Hade tidigare Comhem som var mycket långsammare och dyrare, men driftsäkert var det, så jag har nästan funderat på att byta tillbaka.

Det är väl så att man får vad man betalar för, tyvärr.

 

[inlägget ändrat 2004-07-19 17:22:25 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu idag har jag fått besked från Tele2 att även Hitnet (vårt stadsnät) också åtgärdat något som tydligen var fel. Det är inte lätt det här tydligen..

 

Fel på fel? Jag vet inte... och ger snart upp :) Nu funkar det hyfsat, eller strax där under. Laddar satan just nu men över 4-5 mbps blir det inte. Trots miljoner koppel. Men så är det ju med delad 10 mbps, inget fel direkt så jag får väl känna mig rätt så nöjd om det håller i sig :) Bara det funkar hyfsat likadant från dag till dag så.

 

Men varför prispressa så. Jag skulle lätt ge 500 för 10 mbit som funkar, istf 199:- för nån halvmesyr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade lite låg ul under nån timme idag,,runt 5mbit..men dl alltid på 10mbit(dc,tptest.mm) men nu är ul bra igen.. 1200kb/S upp...

 

Hoppas det blir lika stabilt igen om dom fixat det dom säger

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You're lucky...

 

Jag har 5 mbps nu *knappt*

 

Nu har Tele2 lagat, och sen Hitnet. Jag är rökt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag slängt ut allt. Bytt router och alla kort för det facila priset av 2kkr :)

 

DL 10 mbps.. yes!

 

(fick dock patcha nya routern tog bara "ett par timmmar att komma på" hmm) till min gamlas MAC-adress

 

Hitnet vägrade DHCP:a den trots online i timmar. Whatever, nu har jag 10 mbps dl, många felkällor varav jag var en verkar det som.

 

Klockrent 10 mbps nu, ett par tusenlasppar fattigarre dock *S*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe..var som jag trodde ;)..... eftersom jag har bra så är det inte tele2 eller stadsnätet som krånglar. routrar kan dock begränsa dl kraftigt som du märkte.

 

har 10/10 99.9% av tiden så är jävligt nöjd med Tele2 =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"var som jag trodde" nu max 5 mbps igen, ftp från gbps-server.

 

Snart börjar jag misstänka mina grannar *S*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera dagar i rad, klockrent! Tele2 är hur snabbt som helst, över 10 mpbs tom. Bravo!! Jag är rentav impad av hastigheten, stabilare än BBB rentav.

 

Kunde inte varit mer nöjd med någon som t.ex BBB (bortsett från att Tele2 slarvade bort mitt avtal, och sedan slarvade bort det igen gång nummer 2, men det finns ju fax och tog ju knappt en månad att bli ansluten :)

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det funkar bra för någon.

Själv har jag nu lessnat och sagt upp mitt avtal med Tele2, som lätt är den sämsta ISP jag har haft, någonsin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stadsnät Halmstad/Tele2?

 

Är så toksnabbt numera efter div problem. Skulle rekommendera direkt till ev gammal faster om jag hade nån :)

 

Att dom har kass kundservice må vara en sak (dom söp som sagt bort mitt avtal inte bara EN gång utan TVÅ) men det går nog fortast med Tele2 inom Hitnet.

 

/your results may vary

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...