Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spel och w2k?

Unanimated

Recommended Posts

Hej. Jag har precis installerat Win2000 pro, och lär säga att jag är mer än nöjd med det. Mycket snabbare och stabilare etc... Det enda jag saknar är att ibland kunna köra nåt spel. Dom flesta spel jag testat att köra funkar inte. Inte ens dom nyare. Vet nån hur man ska göra för att kunna få detta att funka?? Jag har drivisar till all hårdvara.

Tack på förhand....

jag har kört win2k länge nu, enda sen beta2, och har enbart stött på ett fåtal spel som inte vill köras. Men q3,shadowman,diablo,nox,ts,revolt,ut m fl. funkar finfint i win2k.

Hej!

Har du några exempel på spel som inte fungerar? Själv har jag bla testat följande: Tiberian Sun, HalfLife, Theme Hospital, Age of Empires 1 och demo på 2:an mfl Jag har dock stött på några spel som inte fungerat, fast då har de rört sig om demos på nya spel tex STCC och det kanske inte är så konstigt...

Mvh Stefan

Jag tror att det har att göra med att spelen inte är skrivna för NT kärnan... Skulle nog gå att köra i 2k men inte nt4... Vet inte om det finns någon patch för att installera...

Jag har tex testat att köra Collin Mcrae, Messiah, Toca2. Sen har jag försökt att köra benchmark programmet 3dmark2000 som heller inte funkar så bra efter ett tag. Det finns fler som jag inte lyckats köra, men det är dom här jag kommer ihåg nu.

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...