Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ytterligare en Domaincontroller!


-:Email:-

Rekommendera Poster

Har följande problem:

 

Har installerat en Windows 2003 server och den är installerad primär domän.

 

Hade även en gammal 2000 terminalserver som jag ville skulle ingå i samma domän. Installerade då den som en ytterligare domänkontrollant till 2003 domänen.

 

Allt var frid och fröjd kontona fanna på båda datorerna. Lägger jag till ett konto så visas den på båda. Men det verkar som om inte lösenordet repliceras! Anger jag ett lösenord som kommer inte 2000 servern ihåg detta.

 

Nu kan jag inte heller logga en med de tunna klienterna då jag får följande felmeddelande.

 

"The local policy of this system does not permit you to logon interactively"

 

Har kollat överallt lagt till användaren i både den ena och andra gruppen men jag kan inte logga in.

 

Någon som har svar på mina 2 frågor eller idéer?!

 

 

 

----- ¨¨¨¨¨------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hugo Hallman

att tillåta inloggning konfigureras i grupp-policy. Tror det är Computer settings->windows->permissions. (ungefär) Som standard tillåts bara administratörer att logga in på servermaskiner.

 

Det där med lösenorden låter ju helt otroligt! Kan det inte vara något annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt är det rätta ordet.

 

Kan det ha med DNS inställningar att göra? är det något specillt som jag bör tänka på där?

 

 

----- ¨¨¨¨¨------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hugo Hallman

dnserna är rätt automatiska. (dvs. blir de pillade på så händer de märkligaste ting.)

Men det kan ju vara något med replikeringen som är fel. Du kan ju börja med att vänta några minuter och se om det hjälper. Sedan kan du kolla i eventloggarna, där replication engine brukar gnälla om det är något som är fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksam för alla svar ;-)

 

Måste man ha igång en DNS service på 2000 maskinen också?

 

Trodde inte att man behövde det.

 

Hittar heller inget fel i eventloggarna.

 

 

----- ¨¨¨¨¨------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hugo Hallman

Nej. Det _ska_ du inte behöva. Tillse att NS-Recordsen för din/dina domäner pekar på precis alla servrar du vill ha som dnsservrar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle föreslå att du låter terminalservern vara member server istället för domänkontrollant i domänen. Det borde lösa båda problemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...