Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Asus P3V4X

Mic

Recommended Posts

Jag var idag och köpte ett Asus P3V4X moderkort.

Jag kom efter den fysiska installationen av kortet knappt in i Bios...

3 ggr kom jag in och kunde ställa in processorfrekvens mm, men de andra 50 (?) gångerna fick jag inte upp något på skärmen.

För att komma in i Bios fick jag: ta ur och sätta i batteriet, starta datorn, inget händer, stänga av datorn och sedan sätta på den igen.

Det hjälpte dock inte att ställa in processorfrekvensen för efter ombootning var det dött igen. Testade flera frekvenser.

Jag har en Celeron 433 (S370) på en Slot 1-converter. Skall funka enligt moderkortets specifikation.

Någon som har en aning?

Hej! Moderkortet du har är ställt på "jumperfri" villket innebär att det identifierar cpu hastigheten automatiskt. Ändra istället så du ställer in cpu hastigheten själv.(På moderkortet alltså.) Det står i manualen hur. Kolla på sidan 20 någonstans där brukar det vara.

//Freddan

Jag provade det också, utan positivt resultat. Dessutom skall det ju funka även jumperfritt.

Jag har lämnat tillbaka moderkortet till PC-Fixarna där jag köpte det, där sa de att det berodde på att mitt grafikkort (Creative GeForce DDR) inte var kompatibelt med VIA's moderkortskretsar, vilket motbevisas lätt genom att gå till Toms Hardware. Han testar 21 moderkort med VIA's kretsar och använder ett GeForce, dock SDRAM-modellen men det spelar väl ingen roll?

Nä det där med att GeForce DDR inte skulle funka på p3v4x är båg för det gör det här i vart fall.

Jag har en 600EB@756 och det flyter bra efter mycket om och men.

Sound Blaster Player 1024 behöver tex nya drivisar för att funka ihop med P3 600 +.

Efter det så försvann den blå skärmen ;)

Men det ryckte hemskt i spelen,var 5:e sekund var det precis som om nånting skulle omarbetas för då saktade allting ner.

Fruktansvärt störigt...

Men efter en Bios flash löste sig det med så nu flyter det bra i alla fall vad gäller moderkortet(tycker CPU:n kunde gett mer...).

Skoj att behöva flasha Bios efter ett par timmar....

Jag tror inte heller på det handlaren säger.

Jag har ett P3V4X mb, En Fcpga processor733EB@803 På en adapter och ett Creative Annilator Pro,Sondblaser player1024.

För mig funkar det skit bra!!!

Vissa har rapporterat problem med minnesbussen på det där kortet när de gått över 133 MHZ. Men det var när de körde på 3/4 minneshastighet. Annars fick väl Anand upp en 600E i 850-900 utan större problem, tror jag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...