Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wine


ambassaden

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har försökt installera Wine från cd-skivorna med Mandrake 10.0, men vet ej vad jag ska göra nu... Jag vet inte om installationen gick rätt till. Hur ska det fungera efter man installerat wine?

 

Det enda jag behöver wine till är handelsbankens säkerhetsprogram Smart Trust, varför jag undrar om någon vet hur dessa program fungerar tilsammans. Jag har pratat med support, men de vet inte om de stödjer linux(!). Med Mac kan man iaf använda simulator tilsammans med mozilla.

 

 

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ambassaden

Eftersom du skriver "kör "wine program.exe"" så antar jag att jag har installerat det fel... Det ska alltså bara vara att använda exe-filer på vanligt vis?

 

Lite av ämnet, vilka banker stödjer linux men utan att man behöver säkerhetsdosa?

 

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Mac kan man iaf använda simulator tilsammans med mozilla.

 

Vet inte om det är ändrat nu, men när de började stödja mac var det bara en gammal version av webbläsaren som inte längre går att få tag på. Helt värdelöst alltså.

 

Personligen vägrar jag ha med Handelsbanken att göra just pga detta. De har valt en sämre säkerhetslösning som är både mindre flexibel och mindre säker än många av de andra bankerna. Till exempel kan jag inte använda min internetbank på skolan eller jobbet eftersom jag inte har rättigheter att installera program där.

 

(Till exempel) Nordea funkar däremot fint på både linux och mac.

_____________________________

jonasn

If I learn from my mistakes,

pretty soon I´ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...