Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag vill ha fler färger!


Bongotrummor

Rekommendera Poster

Bongotrummor

Hej,

Jag har ett problem som jag tror beror på mitt grafikkort.

Jag upptäckte det hela när jag spelade Quake III för ett tag sedan, jag tittade på ett fönster och tyckte det var misstänkt grönt. Jag har nu märkt att dimma ser skum ut i många spel också.

Det verkar som om jag inte kan spela med 32 bitars färger. Jag kan alltid välja 32 bitar i inställningarna i spelen, men det verkar inte som om det funkar. Jag vet inte riktigt om all grafik blir 16 bitars eller om det bara är texturerna, men nåt är fel.

Jag har ett GeForce4 Ti 4200 med 128 megabyte minne och 56.64 drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Bongotrummor

Men kan någon svara då!?

Jag behöver hjälp...

 

När jag ser på filmer så blir det i 16 bitar också.

I Windows funkar 32 bitar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om drivrutinera til grafikkortet och kontrollera din DirectX installation.

 

Annat än det.

 

Ingen aning!

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Ju mer bitar och ju större upplösning desto mer krävs av systemet!

Kanske din dator inte är snabb och kraftfull nog att hantera så stora info-flöden? Så att inställningarna automatiskt blir lägre för att överhuvudtaget klara sitt jobb??

 

En tanke bara - du har inte gett oss helhetsbilden, datorfakta...

 

/Mauritz

 

EDIT:

Namn: Bongotrummor

Ålder: 74

Ort: Alsike

E-post: fabianhotbrev.com

 

Skämt eller sanning???

 

[inlägget ändrat 2004-07-09 23:18:31 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bongotrummor

Jag har provat flera versioner av drivrutinerna och det är inget fel med mitt DirectX, Quake III använder OpenGL så DirectX borde inte spela någon roll.

 

Jag är helt säker på att min dator klarar Quake III i 32 bitar, men för säkerhets skull testade jag nu att ställa ner allt i spelet på minimum utom färgdjupet och färgdjupet på textures. Det ser fortfarande ut som 16 bitar men spelet säger att 32 bitar är inställt.

 

Jag har en Athlon XP 2100+, ett GeForce4 Ti 4200, 512 megabyte DDR minne, Windows XP Professional SP 1, nVIDIAs 56.64 drivrutiner och DirectX 9.0b. Vad mer behöver ni veta?

 

Mauritz, Jag har faktiskt ingen aning om varför det står att min ålder är 74. Kommer inte ihåg varför eller om jag skrev det när jag registrerade mig. Men jag förstår inte vad dessa fakta skulle ha att göra med varför mitt grafikkort inte funkar, eller hur det skulle hjälpa dig att hjälpa mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Mauritz, Jag har faktiskt ingen aning om varför det står att min ålder är 74. Kommer inte ihåg varför eller om jag skrev det när jag registrerade mig. Men jag förstår inte vad dessa fakta skulle ha att göra med varför mitt grafikkort inte funkar, eller hur det skulle hjälpa dig att hjälpa mig...

Jag ber om ursäkt. Jag var bara nyfiken, jag menade inget illa med det.

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag har faktiskt ingen aning om varför det står att min ålder är 74

 

Sidostickare: Många står som 74 i ålder. Tror det beror på att man inte anget födelseår och då anges default som är lägsta årtalet i listan (1930)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...