Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Äntligen soldater som mördas


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Nu måste vi i västvärldenn gråta, nu har en amerikansk soldat avrättats. Vad har hänt med vår värld när sådana hemska övergrepp får ske? Usch =)

 

Varför sitter våra svenska medier och spelar med usa och deras snyftkampanjer? Har de alla på ett bräde förklarat alla svenskar lika korkade som den slätdragna och ointresserade massan i amerikanska mittsödern? Nä, nu få det fan vara slut på skiten.

 

Kan man inte ens kräva ett uns av professionalism och självrespekt från journalister idag? Jag skrattar journalisthöskolan och dess 5.0 i ansiktet. Jag skulle vara förvånad om en dyslektiker med svåra nazistsympatier skulle ha problem att bli reporter på våra dagliga tidningar eller tv-stationer.

 

Ska någon dö i Irak idag så är det amerikanska soldater. Helst ska ingen dö. Men de som slänger giftormar på andra får skylla sig själva, för serpentinerna kryper alltid tillbaka ...

 

och jag tänker då inte gråta över en halshuggen eller nackskjuten soldat från amerikanska styrkorna...

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 04:45:01 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Är det förresten inte lite avslöjande intressant hu USA fö bara 20 år sedan slängde in både CIA och Delta Forces för att rädda gisslan i i Iran och nu är varje gisslan i princip "expendable"?

 

Så vad är skillnaden idag mot då i deras värderingar? Jo, då hade de ännu inte en politisk chans att röra sig in i mellanöstern. Idag är de där och är nästan home free. Vem kan tro något annat än att det irakiska styret som nu tar över inte är styrt från Washington?

 

Vi som människor och medborgare av världen måste se till att USA inte än en gång får bete sig som de gjort mer än en gång för mycket. Sluta agitera över tomater och bondgårdsbidrag och engagera er i utrikespolitik. En felaktig sådan kommer att ta död på hela västvärlden tidigare än den tar död på resten av världen.

 

och nej, jag är inte 18 och reclaimare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...