Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB i Win2000


Atilla

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har stött på ett problem som jag ej lyckas finna en lösning på!

Jag har en USB-mus, Microsoft Intellmouse Explorer och jag får inte kontakt med den i win2k... jag vet säkert att första gången jag installera win2k så fungerade den (fråga mig inte varför) efter hårddiskbyte så har jag varit tvungen att ominstallera och nu vägrar den helt enkelt fungera... den fungerar aldeles utmärkt i win98... jag blir galen.. (detta är det enda som hindrar mig från att övergå till win2k), Det borde inte vara inkompabilitet med moderkortet iom att jag fått det att fungera.

När jag går in i Device managern (eller vad den heter) så hittar den En USB device kontakt.. den som e på moderkortet.. men problemet är att den inte hittar nån USB Root Hub... vilken den måste hitta för att få skiten att fungera (vad jag förstår) någon som vet vad jag ska göra för att få detta att funka.. letat efter patchar eller liknande på microsofts hemsida utan resultat... kör engelsk version!

vore tacksam för svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna tänka mig att du behöver några drivrutiner till USB porten eller nått sånt... Kolla på moderkortests tillverkares hemsida...

 

//Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...