Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"cannot be resolved"


MobyDick

Rekommendera Poster

Thomas Tydal

Alla adresser på internet består av tal, men på grund av att det är svårt för oss människor att minnas stora sådana använder vi bokstäver och ord istället. Exempelvis säger vi www.aftonbladet.se men den riktiga adressen är 3564151499. Datorn kan dock bara hantera nummeradresser när den ska ansluta till en server och därför finns det ett system, som en telefonkatalog ungefär, där man kan slå upp en människoadress och se vilken den riktiga nummeradressen är. Detta system heter DNS. På engelska kallas det resolve när man försöker slå upp en adress. Så cannot be resolved betyder att den inte lyckades hitta adressen och kan därmed inte en försöka ansluta eftersom den inte har någon aning om vart.

 

Men i ditt fall kan det ju också röra sig om någon annan form av uppslagning. Kanske att den inte hittar de funktioner du vill använda dig av eftersom de finns i ett separat bibliotek som du inte talat om för Java att du vill använda. Jag har knappt använt just Java alls, men så funkar det i C och C++...

 

[inlägget ändrat 2004-06-28 14:35:06 av Thomas Tydal]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du får nog ge oss lite mer info om vad du har kodat för något,

så kan vi tala om hur du ska lösa problemet.

 

Den hittar iaf inte en variabel du hänvisar till...

 

 

/A...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara det jag ville veta...att den inte visste vad jag hänvisade till.

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...