Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta film till dvd-recorder


Gubbero

Rekommendera Poster

Om jag har en dvd-recorder med hårdisk och firewire-ingång så borde det väl inte vara några problem att flytta filmer från datorn till dvd:n

 

Den har även s-video-in, så det borde väl teoretiskt sett även gå att köra film från datorns s-video-ut till dvd:n och spela in i realtid, eller har jag fel?

 

Har inte denna maskin ännu men det kan vara bra att veta att allt funkar som man vill innan man köper den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say what? Vad menar du med det? Kan jag inte flytta vilka filer som helst till dvd-spelarens hårddisk?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla t ex på

 

http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=925

 

FW-ingången (DV-ingången) är till för att koppla in en videokamera. Men det borde funka lika bra med en DV-kodad film på datorn. Om den ingången går att använda även till annat förtäljer inte historien.

 

Om det finns nån liknande apparat som har en vanlig nätverkskontakt så vore det ju förstås trevligt :)

 

[inlägget ändrat 2004-06-28 15:19:05 av pa9876]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade svaret själv på Pioneers supportsida:

 

FRÅGA

 

Kan jag överföra filer från min dator till min inspelningsbara DVD via Ilink (firewire)?

 

SVAR

 

DVR-7000/5100/3100 använder Ilink för att föra över DV-formatet, enbart (källsignalen måste vara DVC-SD format).

Det betyder att din dator kan skicka filmer till DVD-inspelaren om de skickas som videoinformation i DV-format. Naturligtvis kan du skicka videoinfo till datorn från DVD-inspelaren om du har ett videokort som kan ta emot DV-information.

När det gäller övriga filer så går det inte.

 

Satan också, det innebär alltså att jag måste konvertera alla filmer jag vill föra över till dv-format

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, FW i sig kan användas till i princip vad som helst. Det kan ju även seriesnöre, USB, IR, ...

 

Eftersom det nu står just "iLink" samt att det står "DV-ingången/ utgången för direkt överföring till/från en digital videokamera" så är mitt tips dock att FW-porten inte fungerar till nåt annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bränner filerna på DVD kanske det går att flytta dem till den interna HD:n den vägen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...