Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa skrivare!


Verisa

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en bläckstrålskrivare för att skriva ut bilder (foto) från digitalkameran (inte nödvändigtvis direkt från minneskortet) och vanliga a4 utskrifter. Någon som kan rekomendera en bra skrivare för detta både vad gäller kvalité och kostnad för patroner/utskrifter. Skrivaren bör kosta runt 1500kr.

 

Jag vill ha bra svar från någon som vet vad de talar om och inte från någon som i förbifarten råkat se en annons i SIBA.

 

/Maximuz

 

[inlägget ändrat 2004-06-27 14:21:15 av Maximuz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Davvan **

Köpte nyligen en CANON I560x från PixMania för 1295:-, tror jag det var. Tror inte du kan få en bättre och mer ekonomisk skrivare för de pengarna. Skitfina bilder! Har bara provat ett par stycken men varför skriva ut med skrivaren när man kan framkalla dem? Hur ekonomisk än skrivaren är har jag svårt att se att det skulle bli billigare att skriva ut själv än att framkalla.

 

Ville själv bara ha en snål och bra skrivare för en lagom peng.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En undran, är det den skrivaren som har 6 st färgpatroner vilka är genomskinliga, och där du kan fortsätta att skriva ut trots att en färgpatron är slut.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är både bättre och billigare att skicka över digitalbilderna till exempelvis fujis labb.. (går att göra över nätet). På två-tre dagar har man bilderna hemma, och kvaliten är görbra! -Sist jag beställde kostade en 10x15-bild 2:95. 15x20 kostade 9:90. (15x20 blir en rejält större bild än 10x15, tro det eller ej!) En miljon procent nöjd!

 

Jag hade tidigare en fin Lexmarkskrivare som skrev ut bilder väldigt bra, men man kunde ändå se (med lupp) att de var utskrifter. Vidare kostade dessa utskrifter stooora pengar i både bläck och "fotopapper". Nä, låt proffsen skriva ut bilderna åt dig! -Både billigare och 1000% bättre!

 

-Till datorn har man en laserskrivare.. (färglaser om man är onödigt rik, vanlig svartvit duger bra för alla oss andra..) Skriva ut text och dokument med bläckstråleskrivare blir onödigt dyrt, sämre kvalitet samt så är utskrifterna inte lagringsbeständiga! Testa med att skriva ut brev med bläckstråleskrivare som brevbäraren sedan delar ut i regnet! -hehe..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind

Som Virtuosen skrev nedan så är det klart bäst att anlita fotolab.

 

Vill rekommendera http://www.onoff.se/

 

100st. 10x15 -bilder för 150 kr och väldigt bra kvalite. Välj att hämta dem vid närmaste butik lr få dem hemskickade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar förövrigt dyka upp billiga färglaser för under 5000 kr. Snart kanske det är en produkt som kan konkurrera med bläckstråleskrivaren i hemmet?

 

Att skriva ut bilder hemma tror jag man knappast kan få någon ekonomi i. Att ha möjligheten att snabbt skriva ut en kul bild är kanske inte fel, ett gratualtionskort till exempel, men att leka fotolabb med skrivaren tror jag är en ren förlustaffär. Sedan kan man ofta ifrågasätta utskriftens hållbarhet, färger bleks.

 

Någon som testad en såpass billig färglaser? Exempelvis denna:

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr=66029

 

*nyfiken*

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

[inlägget ändrat 2004-06-27 22:22:15 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...