Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behörigheter i Outlook express.


Janson

Rekommendera Poster

Jag har lagt upp tre konton i Outlook express och kopplat dessa till tre olika användare.

Varje användare kan bara hämta mail från "sitt" konto, men när mailen ligger i inkorgen på hårddisken så kan alla läsa dem.

Är det någon som vet hur man skall göra för att varje användare bara skall kunna se de mail som de laddat ner från servern?

 

Mvh

Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kontrolpaneln så finns nått som kallas användare, lägg till dina användare där och då får alla olika login redan från början, alla kan ha sina egna inställningar...

 

//breAkmAn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag var lite oklar, användare för Win98 är redan skapade.

Men problemet är att nä man har tankat ner mailena och lagt dem i "inkorgen" så kan alla win 98:as användare läsa dem, jag vill att bara den användare som är "knuten" till epostkontot skall kunna läsa dem, detta får jag inte att fungera...

 

Mvh

Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK!

Nu har jag "luskat" lite med folk på jobbet och det är ju tydligen så att när man startar outlook express första gången så frågar det var man vill spara sina email. Detta måste(??) ju gå att ändra på i efterhand?!?

Men var???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hejsan.Man måste kopiera Outlook Express till varje användare utan att skapa kontot. Sen går man in på varje användares sida och skapar e-postkontot.När man gör på detta vis så frågar programmet hur man vill hantera inkorgen.Detta gjorde jag när jag installerade Win98.Hur man ändrar på befintliga sidor vet jag ej. Eventuellt kan man avinstallera Outlook Express och prova installera om programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...