Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

InWarehouse: Angående retur av beställd vara


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Någon som vet hur InWarehouse.se är när det gäller returer?

 

Jag beställde F-Secure Antivirus 2004 den 17 juni 2004 hos dem och den 22 juni 2004 hämtade jag ut det. Det kom ju inte förrän några dagar senare, trots InWarehouse lovande leveransrapporter som talade om en leverans redan följande lördag.

 

Promenerade glatt hem och trodde att allt skulle bli frid och fröjd. Jag har ju läst bara positiva saker om det antivirusprogrammet när jag sökte runt på forumet.

 

Men som min tidigare tråd berättar så fick jag problem vid installationen:

http://www.eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=597202

 

Ångrade därför köpet och ville skicka tillbaka F-Secure Antivirus 2004 och eventuellt få pengarna tillbaka. Det är ju inte mycket att ha när det inte fungerar i min dator.

 

Skickade en returförfrågan redan den 22 juni 2004, som jag fortfarande inte har fått något svar på. Skrev även ett mail till deras kundtjänst som jag fick svar på, men då ville de ha reda på vad jag fick för felmeddelande. De gav mig även telefonnumret till F-Secures support i Stockholm. Jag besvarade mailet, men har fortfarande inte fått svar. Reserverar mig för midsommarafton, men det tar väl inte tre, fyra dagar att svara på ett mail?

 

Dagen efter skrev jag ytterligare ett mail till kundtjänst och frågade varför jag inte fått svar på min returförfrågan. Tyst som i graven - inget svar.

 

Nu hoppas jag få svar i veckan som kommer. Om de ska vara så här tröga när man får problem så tänker inte jag handla hos dem längre.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft med dom att göra både privat och som företagskund, vi har skickat tillbaka bl.a usbminnen som inte var samma som vi beställde och då gick det ganska smärtfrittatt få dom utbytta. Men som privatkund har jag aldrig skickat något i retur så jag kan inte uttala mig om detta, men klart är väl att företagskunder får bättre support än privatkunder.

Stå på dig och berätta hur det fortlöper.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tack för stödet, Seppo! :-)

Återkommer med rapporter...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom borde ju höra av sig oavsett, men eftersom du har öppnat och installerat programmet så lär du inte får några pengar tillbaka.

 

Enda chansen att kunna returnera program brukar vara i obruten förpackning där eventuellt licensnummer inte syns på utsidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Peddler skrev:

Dom borde ju höra av sig oavsett, men eftersom du har öppnat och installerat programmet så lär du inte får några pengar tillbaka.

 

Det är det InWarehouse inte gör. Hör inte av sig alls. Det fjärde mailet skickade jag igårkväll. Nada svar och dessutom hotade jag med att skriva om det här till en datortidning och bad dem plocka bort mig som kund på deras sida.

 

Idag provade jag att logga in på InWarehouse. Kul att se vad som hänt, tänkte jag. Jodå, jag kan fortfarande logga in. Man undrar om de inte är rädda om sina kunder och sitt rykte alls? Negativ publicitet i en datortidning kan ju bara resultera i kundbortfall för deras del.

 

De har kanske semester?

Tror jag inte på, för att de skickade hem reklam till mig där de lottade ut någon mobilväska till kunder som köper varor för 3.000 spänn under julimånad. Så semesterstängt kan de inte ha.

 

Min egen svarta lista för webbaffärer på internet är:

 

InWarehouse.se - sköter returer uruselt och svarar inte på mail.

 

Edcon.se - dålig webbsida. Framgår inte på deras sida om varan är i lager eller inte. Personligen fick jag vänta fjortondagar på en burk våtdukar innan jag själv skrev och bad dem plocka bort min order. Då ursäktade dem sig bara med att jag haft otur och önskade mig välkommen tillbaka.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Okej, skrev om fallet till Datormagazin.

 

Då fick jag några timmar senare det här svaret från deras redaktion:

 

Hej Stefan,

 

Vilken frustration!

Jag ska se om jag kan få en kommentar från inwarehouse. Och återkommer i så fall.

 

Mvh

Assi Abdel-Baki

Redaktionschef Datormagazin

 

Ska bli spännande att höra kommentaren...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då fick jag några timmar senare det här svaret från deras redaktion:

 

 

Jäkla bra respons, hoppas det löser sig :-)

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Seppo skrev:

Jäkla bra respons, hoppas det löser sig :-)

 

Det tycker jag också.

 

Hoppas InWarehouse får eld i baken nu när en tidning hänger och flåsar dem i nacken. :-)

 

Ska bli spännande att få höra upplösningen!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Ångrar inte det jag skrev till Datormagazin det minsta. En slöare webbaffär har jag inte varit med om. Har förstås bara erfarenhet av Dustin som var blixtsnabba med en retur gällande en hårddisk som strulade för mig.

 

Sen vet jag inte om InWarehouse fick fart när Datormagazin sökte dem för en kommentar till det jag skrev. Har inte hört av redaktionschefen sen dess.

 

Idag fick jag det här e-postmeddelandet från InWarehouse:

 

[log]Hej Stefan,

Vi ber om ursäkt för att du inte har fått svar ifrån oss förrän nu. Anledningen var att vi behövde reda ut var problemet exakt låg - om du fått felaktig programvara, om F-secure gjort något fel eller om vi har gått ut med felaktig information. Din ansökan är väldigt annorlund jämfört med de som vanligtvis kommer in till oss, då programvara i sin natur och i laga mening inte har något öppet köp.

 

All information som du behövt finns på webben och det är också den väg som du har valt att beställa denna programvara. Då vi följer svensk lagstiftning vad gäller öppet köp på programvara, måste vi neka denna returansökan. Din beställning klassas som en felbeställning eftersom vi inte har haft möjlighet att råda dig till vad som du borde köpa. Bruten programvara kan aldrig tas tillbaka, då det inte finns något sätt att säkerställa att den inbyggda licensen inte är förbrukad.

Vi beklagar om detta känns hårt.

 

 

Med vänlig hälsning

 

Sofia Rydin

Kundservice

__________________________________________________

inWarehouse AB

Box 27115, Midskogsgränd 1, 102 52 Stockholm

Tel: 08-664 77 30 Fax: 08-459 67 96

www.inwarehouse.se

 

inWarehouse AB är en av Sveriges ledande återförsäljare på

företagsmarknaden för IT-relaterade produkter. Affärsidén är

att med ett kostnadseffektivt koncept för distanshandel bidra till

att sänka totalkostnaden för företags inköp av IT-relaterade

produkter. [/log]

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

[inlägget ändrat 2004-07-01 16:54:27 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bruten programvara kan aldrig tas tillbaka, då det inte finns något sätt att säkerställa att den inbyggda licensen inte är förbrukad

 

Tråkigt Stefan, hoppas du kan sälja den vidare innan du förpassar den till "hyllan"!!

 

Förklaringen är väl inte den bästa, jag menar att den som vill ha tag på denna produkt utan att betala för den klarar av detta i ett nafs ändå, och det inkluderar även licensen.

 

#Seppo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Seppo skrev:

Tråkigt Stefan, hoppas du kan sälja den vidare innan du förpassar den till "hyllan"!!

 

Visst är det trist, men jag hade nästan väntat mig det svaret. Att de inte kan ta tillbaka programmet. Tänk de som beställer och hämtar ut en programvara och ångrar sig senare när de kommer hem. En hyllvarmare till i så fall.

 

Dumt att man inte kan ha öppet köp på programvaror, men det finns väl någon förklaring. Licensen och sådant.

 

Sen var jag väl lite dum som inte provade F-Secures demoversion först.

Jaja, man lär sig av sina misstag. :-)

 

Sitter och funderar på vem som kan vara intresserad av F-Secure Antivirus 2004 knappt använt förutom en bruten förpackning.

 

Förklaringen är väl inte den bästa, jag menar att den som vill ha tag på denna produkt utan att betala för den klarar av detta i ett nafs ändå, och det inkluderar även licensen.

 

Du menar warez och sådant på internet?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar warez och sådant på internet?

 

 

Exakt, jag tror inte dom har det tålamodet att först beställa en produkt och göra en kopia och sedan skicka tillbaka det, jag menar inte då dessa användare ändå kan få tag i programmet med mindre än så.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Seppo skrev:

Exakt, jag tror inte dom har det tålamodet att först beställa en produkt och göra en kopia och sedan skicka tillbaka det, jag menar inte då dessa användare ändå kan få tag i programmet med mindre än så.

 

Nä, det tror inte jag heller.

Lånar väl av någon kompis eller så.

 

Annars finns det väl klart för nedladdning på någon FTP...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du inte fick lämna tillbaka det.

 

Prova att sälja F-secure på något köp och sälj forum så kanske du får igen större delen av pengarna iaf. Och handla aldrig hos Inwarehouse igen. ;)

 

[inlägget ändrat 2004-07-02 11:25:51 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...