Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fortfarande problem att hitta S-ATA disk vid xp install


Jetmoon

Rekommendera Poster

som sagt jag har ett Asus K8V SE Deluxe mobo och en Western digital SATA disk. problemet ligger i att när jag vill instalera WinXP så hittas inte disken. jag har tankat ner drivisar "378ata_100104528" från asus och instalerat dem genom att trycka F6 i början av instalationen men fortfarande hittas inte disken. Jag är ganska övertygad om att jag har ställt in rätt i bois samt att jag kopplat sladdar o dyl rätt. i bois hittar jag disken, men vid uppstart så står det bois is not installed!???

jag har ingen aning om vad jag ska göra. Någon som har haft samma problem? Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser boot-alternativen i BIOS ut? Finns något med SCSI/SATA med där? Har du ingen IDE hårddisk, så kan du välja "disabled" i boot-alternativen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis samma sak har jag med min dator. . . Den säger också att "bios is not installed"

 

Har ingen aning om vad man ska göra för att komma åt den. . . Jag funderar på om det är fel på disken, men det är ju lite svårt att kolla själv. . .

 

Man skulle ha haft någon med fungerande satadisk som man har kunnat testa sin där. . .

 

Jag fortsätter att testa får se om man får igång den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...