Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP


lizzie

Rekommendera Poster

Jag har problem med min data och undrar om någon kan hjälpa mig.

Jag har två XP på min dator det är en kopia och original.Jag har försökt formatera för att ta bort kopian men lyckas inte med det.vad ska göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Jag har två XP på min dator det är en kopia och original.

Såhär:

Säkerhetskopiera allt du vill ha kvar. Bränn på CDr eller DVDr. Mina dokument, set-up filer (install) osv.

 

Sedan så blåser du rent hårddisken! In med XP-skivan och formatera om hela hårddisken!

 

NU kan du börja på ren kvist med gott samvete!

 

Enda sättet är alltså att börja om från noll!!

 

Tummen upp för att du blev laglig... enda rimliga vägen i långa loppet!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har något speciellt på datorn, så kan du bara trycka i skivan så kan du bläddra dig fram till antingen formatering av datorn, eller en reperation av widows.

Jag rekommenderar att du kör en hel formatering.

 

Har du vissa filer som du vill spara, så bränn helt enkelt ner dom på skivor och installera dom sen när du är färdig med din foramtering.

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipset .Jag haer gjort det men det tar väldigt lång tid innan windows[datan)startar jag undrar vad ska man göra åt det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
lizzie skrev:

tack för tipset .Jag haer gjort det men det tar väldigt lång tid innan windows[datan)startar jag undrar vad ska man göra åt det?

 

Kontrollera i Enhetshanteraren så du inte fått någon konflikt.

 

Start ---> Inställningar ---> Kontrollpanelen ---> Prestanda & Underhålll

 

Vidare sen till System och peta på fliken Maskinvara. Där hittar du Enhetshanteraren. Klicka där och kolla igenom maskinvaran efter utropstecken och annat skumt.

 

Någon enhet ligger kanske som okänd enhet?

 

Okända enheter kan du högerklicka på och välja Uppdatera drivrutin, så brukar XP hitta drivrutinen igen.

 

Låter annars märkligt att XP går långsamt efter en total formatering. Brukar gå undan när XP är helt rent.

 

Valde du formatering i allternativen?

Det finns ett annat alternativ också där alla gamla systemfiler tas bort och ersätts med nya. Sen ligger alla program och mappar kvar i grunden. Du får dubbla användare och mappen All users får istället ett tillägg All users.Windows.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips för att få Win att starta snabbare är att du kikar under bios. Vanligtvis är det inställt så att datorn ska kolla om den kan starta från diskett enheter och sedan cd och tillsist hd. Dessa möjligheter är ju bara till nån nytta om man ska formatera om datorn eller liknanade.

 

Jag har inte tid att skriva en guid om bios just nu, nån annan???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde formatering men trots det startan datan långsamt.Min hårddisk är 80 gb och så här står det när jag formaterar 78160(78252 fri)är det rätt jag har allt på C-enheten vill hellst ha 50 gb på c: 30gb på d: hur mycket är det i mb?har kollat det finns inga konfligter på enhets hanteraren men min grafikkort ger inte ut digitala signaler 3d prophet 4500 64 tv out

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...