Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HTML i Outlook 2000


JohnFN

Rekommendera Poster

Jag kan inte läsa HTML-mail i Outlook 2000. Jag får alltid en bifogad fil, Alternative.htm som man måste öppna för att se hela mailet. Är det någon inställning jag missat?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har OL2003 men det borde väl vara samma eller liknande inställning som denna:

 

 

1. Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn och klicka sedan på Inställningar.

 

2. Klicka på E-postalternativ och avmarkera kryssrutan "Läs all standard-e-post med oformaterad text."

 

 

G-2-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag hittar inte den inställningen. Verkar inte som det går att läsa HTML-mail i Outlook 2000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst skall det gå att läsa HTML-mail i Outlook 2000. Såå gammal är inte den versionen. Läste tvärtom på ett annat ställe att HTML INTE kunde stängas av vid visning av mail i OL 2000. Vad har du för operativsystem? Webläsare och version?

 

G-2-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag hittar inte den inställningen. Verkar inte som det går att läsa HTML-mail i Outlook 2000.

Den inställningen finns inte i Outlook 2000. Men visst går det att läsa HTML-mail i Outlook 2000. Jag har inte gjort någon inställning för att få det så, utan det är ett val man gör hos den som t.ex. ska skicka ett nyhetsbrev.

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;195431

[inlägget ändrat 2004-06-22 11:48:18 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows 2000 pro, IE 6.0. När jag skicka ett HTML-mail till mig själv funkar det bra men om jag t.ex. skickar hemmifrån via outlook express eller om jag får ett annat HTML-mail utifrån så får jag alltid en bifogad fil, Alternative.htm. Vi har en exchangeserver som sköter vår e-post och vi sitter bakom en brandvägg och vi har en virusscanner som kollar alla inkommande mail, kanske det har något med saken att göra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...