Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

backupen startar inte


Henrik4

Rekommendera Poster

Trött på fredag eftermiddag…

 

Har en Windows SBS 2003. Ska lägga upp ett schemalagt backupjobb med ntbackup (ja jag vet, Veritas är bättre). Backuphårdvaran är Tandberg SLR7. Jobbet i sig funkar men körs inte vid angiven tidpunkt utan kan bara startas manuellt. Inga felmeddelande i loggboken.

 

Vad kan vara fel?

 

Mvh Henrik

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan man hitta felmeddelanden om man går in på schemalagda aktiviteter/scheduled tasks i kontrollpanelen. Ett vanligt fel är fel användarnamn och lösenord för det schemalagda jobbet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja,

 

Jag har kört med ett inbyggt backupkonto och med administrator utan resultat. Under aktiviteter/scheduled tasks står det bara "could not start".

 

Mvh Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem som Henrik4, när jag kollar loggen via scheduled tasks i kontrollpanelen finner jag detta:

 

"Daglig.job" (ntbackup.exe)
Started 2004-06-18 16:58:00
"Daglig.job" (ntbackup.exe)
Finished 2004-06-18 16:58:17
Result: The task completed with an exit code of (0).

 

På Microsofts sida hittar jag detta:

SYMPTOMS

The Backup tool (Ntbackup.exe) may not return correct program exit codes. The expected behavior is to return a zero (0) exit code when a program starts and runs successfully, and a non-zero exit code when there is a problem.

 

Currently, Ntbackup.exe may return a zero (0) exit code even when there is a problem. The exit code with the same command-line parameters seems to be inconsistent between runs.

STATUS

Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article.

Källa: http://support.microsoft.com/?kbid=260327

 

Hittade även denna länk precis: http://www.mcse.ms/message732269.html - har dock inte tagit mig igenom allt ännu så det kanske finns en lösning där.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan: hittade du någon lösning?

 

Jag har kör ntbackup schemalagt förut utan sådana här problem. Dock var det te tag sedan och inte på 2003. Kan jag ha missat något väsentligt?

 

Mvh Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...