Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera ut filer med GPO och AD


TSH

Rekommendera Poster

Det inbyggda sättet är att distrubuera MSI-paket som innehåller filer/programvaror.

 

De flesta större programtillverkare använder redan MSI-paket på deras CD-skivor.

 

Om det bara är några lösa filer och/eller du inte har tillräcklig kunskap för att skapa ett eget MSI-paket, så kopiera filer med hjälp av startup-skript som du definerar på en GPO.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget MSI-program så det får bli script.

Har kopierat genvägar via script men får problem att de pekar mot den dator där man skapat genvägen. Behöver man något speciellt program för att få ut genvägar?

 

/TSH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte på något just nu....men du skulle i värsta fall kunna nyttja en DFS, kanske lite "overkill" men du får replikering..iaf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OnDemand Lite tror jag duger, det är ett program för att skapa MSI-paket och även redigera eller bygga dem från "skratch"... är gratis: http://www.ondemandsoftware.com/FREELE2003/

 

Självklart finns det en version med mer krut i.

 

Det enklaste i ditt fall däremot vore nog att skapa en batfil eller liknande (typ vbs osv) som du med ett program stoppar in i en msifil... på så vis kan du distribuera msifilen via AD och GPO utan problem med rättigheter trots att allt den gör är att köra ett script som utför lite filkopiering som kanske inte en vanlig användare har rättighet att göra :)

http://www.appdeploy.com/downloads/detail.asp?id=340

 

.Wey

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt poäng för ditt tips, vi tänkte köpa in wise för att paketera och skjuta ut till användarna, nu fick jag se din länk och har nu ett annat program att jämföra mot.

Den skarpa versionen verkar kunna mer än wise gör så...., vi får helt enkelt omvärdera detta under nästa vecka.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...