Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3D-Grafikkort


Albin Log

Rekommendera Poster

Jag har precis införskaffat mig en G4 och undrar om det grafikkort som följer med datorn duger för att spela med, eller ska man köpa ett extra grafikkort, typ 3DFX, TNT2 eller liknande?

 

Är det någon som har testat sådana kort, och fungerar de bra?

 

/Albin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kort som du har i maskinen duger gott.

Prova några spel får du se.

Har själv en G4:a och jag är nöjd!

Dessutom slipper du problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som sitter i den(ATI 128 Rage+) "duger" väl, men VooDoo3 2000 PCI smiskar det rejält i spel som Quake 3 Arena och Unreal Tournament om man går upp i högre upplösningar typ 1024x768 och 32-bitars färgdjup, då blir ATI-kortet hopplöst slött....

Och de betadrivrutiner som finns för VooDoo3-korten fungerar alldeles utmärkt! Men vänta till augusti-september, då kommer VooDoo4 och 5.

Till min PC har jag ett grafikkort med Nvidia GeForce 256-processor, den slår allt jag sett hittills, och jag sörjer att kortet inte går att köra i Macen. Men Nvidia har utlovat Mac-stöd senare i år. Själv efterlyser jag en uppryckning hos ATI....nu ligger de verkligen på efterkälken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör ett 3dfx Voodoo 3 - 2000 i denna burk, rockar fett i un real tournament, ca. 29 fps i snitt i 1024 x 768, och detta är en "seg" G3/266 Beige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara snabbheten, du får även bättre

texturer (slipper alla rutor), bättre ljussättning i spelen. Kort sagt en helt annan känsla.

 

Min erfarenhet är att det är värt varje krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Arto Pääkkönen

har g3/266 beige + voodoo 3 och som sagt, det går perfekt även i nya spel med 1024*768.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...