Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag har scannat men inget hjalper


coors

Rekommendera Poster

Jag fragade tidigare om ett virus som jag troligtvis har i min dator men inget har hjalpt, nu fick jag ett mailscanner besked fran nagon som min dator mailat. finns det nagon jag kan vidarebefodra detta till som kan reda ut vad det handlar om.

Tack

Pelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan förmodligen strunta i det!

Med 99% säkerhet så är det inte din dator som har skickat viruset. "Alla" epost-virus använder förfalskade/slumpade avsändaradresser nuförtiden. Du har förmodligen bara fått äran att stå som avsändare för någon annans utskick. Om du vill gå vidare så kan du be den som skickat varningen att vidarebefodra det smittade brevet till dig. Om du vet hur man läser Header-informationen så kan du ganska lätt se om brevet kommer från din dator (nåja, din internetleverantör i alla fall)

 

Såg i en tidigare tråd att du hade problem med vissa sidor, skulle kunna bero på någon i-explorer kidnappare. Kolla med ad-aware från lavasoft eller det här programet:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html#cwshredder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missstanker att jag tillhor den 1% som sander mail. De mail jag far ar ofta fran folk jag kanner och jag vet att jag genererar mail till andra regelbundet da jag har mer an en mail adress och datorn skickar till mig sjalv, jag vet inte om det har samband med mina internetproblem men i ovrigt sa marker jag inget av det pa datorns upptradande.

Jag har redan de programmen installerade som du rekomenderade men de hittar inget.

Kan jag vidarebefodra det felmeddeland jag fick till dig sa du kan se vad det ar. den innehaller inte filen pa 31kb som alltid ar bifogad i de mail jag far varje gang jag kollar min mail, det handlar om 3-4 mail om dagen ibland upp till 10 st.

Den som "jag" skickade mailen till fick inte den eftersom dennes virusskydd stoppade det, det ar en annan anledning till att jag vet att min adress anvands aterkommande eftersom jag far det felmeddelandet da och da men fran olika personer.

Min jobbe dator har rigorost virusskydd som uppdateras mer eller mindre dagligen men den dator har aven genererat mail och jag har fatt liknande felmeddelande. problemen ar inte tillnarmelsevis sa stora med den datorn da jag inte far mail med den bifogade filen till den langre, troligtvis ar virusskyddet uppdaterat mot det virus jag tror att jag har

Pelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skapar en tillfällig hotmail-adress, sänd det dit, men jag tror inte jag kan tillföra så mycket.

This_Is_not_a_loveletter@hotmail.com

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 stycken om dagen? Du är lyckligt lottad.

 

Det skulle kunna vara en gemensam vän till dig och mottagaren som är infekterad om du inte är det. Testa använd någon online-scanner, exempelvis http://housecall.antivirus.com/

 

Har några av du-har-skickat-virus-till-oss-breven en kopia av orginalbrevet (med meddelandehuvud)? Vidarebefordra isåfall ett par sådana varningar till mig (recv@tjohoo.se).

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej Coors, jag fick just ett netsky-smittat brev till den tillfälliga hotmail-adressen (loveletter-adressen). Enligt IP-adressen så är den verkliga avsändaren någon i ditt nät. Eftersom loveletter-adressen skapadees för den här tråden, så misstänker jag att du faktiskt är smittad... Det är Netsky.B

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...