Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Monster 3D II SLI - Drivrutins fel!??(?)!??


Frank

Rekommendera Poster

Jag har inskaffat mig ett monster 3d2 till (8mb) och kan nu köra SLI fast med några konstiga problem.

I egenskaper för bildskärm finns det en flik

som i mitt fall heter Monster 3D II.

När man sedan går in där och kollar hur mycket minne man har står det 4+4mb, alltså

lika mycket som med ett kort!, fastän där står SLI detected. Spelen fungerar i 1024x768

så fungerar gör det, men det här är retfullt

där borde ju stå 8+8 nu.(tycker man allafall)

Jag har provat alla möjliga drivrutiner, även

såkallat stnd drivrutiner från 3dfx.com

Är det någon annan som har samma retfulla fel? Tacksam för svar!

 

MVH Frank

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar lite av det som ingår i release notes till patch x.0203 för

Diamond Monster 3D II. Har du inte denna så ladda ner!

/Roger

 

3. New driver features

-------------------------------------------------------------------

- Updated SLI functionality. For example, if you SLI 2 8mb cards, you

will see an 8mb framebuffer and 8mb of texture memory.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Svar nej. Jag har samma driver och har 120 Hz i refresh rate (640x480).

Om du inte kan ändra din refresh rate (eller gamma correction) kan felet bero på

att något har hänt med drivrutinen till monitorn. Kolla i Systemegenskaper. Om det t.ex. står PnP-kompatibel monitor el. dyl. så kanske max refresh rate är just 60 Hz. Att överklocka en monitor kan vara mycket förödande, i värsta fall kan den slockna för gått.

/Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...