Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"ogiltig pekare" IE


Gosia

Rekommendera Poster

Hej

Hoppas att någon kan hjälp mig.

Jag har windows XP operativsystem.

När jag föröker att öppna vissa sidor med IE så blinkar sidan till snabbt i webläsaren, precis som om sidan öppnas och försvinner snabbt igen. Sen blir det bara vitt. Ibland så kommer ett felmedelande som säger att jag har en ogiltig pekare upp och när jag bekräftar så försvinner sidan. Är det någon som har råkat ut för liknande fel eller vet varför det blir så?

Tacksam för svar

MVH

/Margareta

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Exakt samma problem här, har diskuterat med IT folket på jobbet och de har ingen aning om vad det kan vara. Vänligen, "någon" borde ju veta vad det handlar om och hur det skall åtgärdas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med att rensa allt från internet explorer, cookies filer och rensa tidigare.

Om du går in i verktyg-internet alternativ så hittar du dom där, testa detta.

 

Ifall det ändå inte fungerar så kan du försöka reparera IE 6, här är en lätt och bra sida med instruktion hur:

 

http://www.theeldergeek.com/repair_ie6.htm

 

hoppas något av detta hjälper dig.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för tipset. Jag ska följa ditt råd. Hittade ett virus som skapar just "ogiltig pekare" meddelande, ska försöka kolla om min dator har det viruset. Namnet på viruset är w32.Benjamin.Worm och man kan få det via Kazaa fildelningsprogrammet. Testar att leta efter infekterade filer och sen kör jag ditt tips.

MVH

/Margareta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

Angående den "vita" hemsidan så se till att radera filen sp.exe som ligger direkt under C:. Det är en spyware. Jag hade precis det problemet (anledningen till att jag hittade denna tråd) och rensade nyss och nu fungerar IE6.

Lycka till

Jens

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
laiwerugthv

tja jag har hittat en programfil direkt under C: som heter sp. Men hur gör jag för att ta bort den då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte går att radera den normalt, så starta i felsäkert läge och prova därifrån att ta bort den.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...