Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför prisuppgång?


stefan wind

Rekommendera Poster

stefan wind

Köpte i juli förra året en NEC MULTISYNC LCD1560NX för 2750:- inkl. moms, 3 år garanti.

Nu ett år senare så kostar denna lilla skärm över 1kkr mer! Även om den är "avancerad" med dvi-d och vga så borde denna lilla skärm inte ha stigit ett enda öre, snarare tvärtom...

 

Vad kan detta bero på? 15" borde ju verkligen vara ute idag. Eller har folk fått samma idé som jag; köra 2 stycken bredvid varandra?

 

Någon som kan ge en förklaring?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köpte den inte på rea, nedsatt pris, annars kan en liten efterfråga, eventuellt görs den inte längre eller görs i så liten upplaga att detta skapar ett högre pris, kul då att du fick den så pass billigt.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind

Nej, det var ingen egentligen rea lr så.

 

Verkar allmänt vara att det snarare varit en prisuppgång på dessa och kanske övriga skärmstorlekar också.

Allt enligt http://buggy.no-ip.com/index.php#Bildskärm

 

Så frågan kvarstår! Jag menar också att det inte var ett specifikt fall, utan ganska så allmänt, detta med relativt höga priser...

 

[inlägget ändrat 2004-06-13 17:31:47 av stefan wind]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind

Kanhända så gäller det storsäljare (även om jag inte förstår varför man köper skärm utan dvi-anslutning :-/) ( EDIT : Sorry, såg just att 2 av de skärmar som du ref´de till har dvi... Fast många saknar det fortfarande...)

Det finns nog fler modeller skärmar i pris mln 3kkr och 4kkr än för ett år sedan.

 

Men om man tittar längst ner på denna sida

http://buggy.no-ip.com/lista.php?q=Ospecificerad+15-tum+TFT

 

så kan man längst ner där på sidan se generell bild av ospec´ade 15" för de senaste 6 mån. och där se att skärmar i det _lägre_ prissegmentet har stigit ~ 8%

 

Så jag vill nog påstå att jag har rätt på just det segmentet:-)

 

[inlägget ändrat 2004-06-17 22:49:23 av stefan wind]

[inlägget ändrat 2004-06-17 22:50:24 av stefan wind]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om DVI: Ser ingen vits med en TFT-skärm utan DVI.

 

Angående grafen så vill jag inte dra allt för stora slutsatser, men lägsta priset har ökat något, det har du rätt i: kan bero på ökad efterfrågan, valutakurser, höjda volympriser från tillverkaren eller att billigaste handlaren var tvungen att öka marginalerna något.

 

Den enda tendensen som är säkerställd lär väl vara att högstapriserna går ner..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...