Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

se på film innan den laddats klart?


dalton62

Rekommendera Poster

Finns det något program eller spelare som jag kan skaffa för att kunna titta på en film INNAN den laddats färdigt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Om det är avi-filer kan du använda något program typ "divfix" för att skapa ett index till avi-filen. Indexet ligger alltid i slutet av en avi-fil, det är därför den inte går att spela upp innan den är färdigladdad. Men skapar man ett nytt index så går det. Mpeg-filer brukar gå att titta på även om de inte är hela.

 

Ett program:

http://www.divx-digest.com/software/divfix.html

 

 

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoomplayer ska klara det numera om man installerar ett tillägg som jag tror Gabest skrivit. Det borde då även innebära att Media Player Classic klarar det.

Men jag har inte testat den funktionaliteten där.

 

Minns den gamla applikationen AVIPreview, kanske inte längre ett alternativ om det ovan fungerar. DivFix kräver att du gör en kopia av din halvfärdiga fil, den ändrar utseende på filen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar att de en delvis nedladdad mpg-film i media palyer classic, så länge som filen inte uppdateras. Håller du på att ladda ner, men nedladdningen inte är färdig så kan du inte titta. Stoppar du nedladdningen så går det.

 

Hur det funkar i Zoompalyer vet jag inte.

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror nog att Zoomplayer även ska klara halvfärdiga MPEG4-filmer, men som sagt har jag ej testet. Tror som sagt att detta även går att implementera i MP Classic, men även där - jag har inte testat...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...