Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag tar tillbaks!!


Victor Akell

Rekommendera Poster

Tvivlar på att det går segare att

ladda ner med IE5...fast jag kan testa

Måste bara installera skiten..

 

Sen är det juh så att man inte kan

lita på hur många kb/s det står i alla program.

Vad jag vet så har jag aldrig sett 0 kb/s i varken

NS eller IE när allt har stannat förövrigt.

Getright är lite mer sanningsenligt!

 

Vad det gäller plugins så har jag inte stött på

några problem med att det skulle saknas något.

 

// Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vilket tjafs om vilken webbläsare är bäst och snabbast. Alla webbläsare har ju sina för- och nackdelar sedan det är var och en vad man föredrar.

 

Om jag laddar ned från nätet någonting till min Mac använder jag Netscape 4.6 för att det går snabbare än IE 4.5

OBS! Har inte testat nedladdning med IE 5 för Mac än.

Sedan tycker jag att IE 4.5 och uppåt är trevligare utseende mässigt. Men blir oftast besviken att den inte kan hämta vissa hemsidor som går utan problem med Netscape så jag använder 75% Netscape och 25% IE för Macen.

 

På PC ser jag inga större skillnader var sig gäller att ladda ned, starta webbläsare eller utseende (lika fula båda två för Win) så blir användning ungefär 50/50.

 

/anne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, minnesskydd ? I så fall leder UNIX utvecklingen ! Glöm Microsoft, Unix leder på dessa punkter och därför är Linux, Mac OS X Server, Mac OS X och BeOS baserade på Unix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Det skulle jag också göra, om jag hade råd..

 

Ferarri, Porche, Jaguar, Armani, Breitling, Gulfstream V, SGI ....

 

mvh

Erik G

(V40 kombi+ 1/10 Opel Calibra RC, Dressman, Tissot, Heller 1/72 plastviggen, "garagePC" )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas,

 

Jag förklarade ett par funktionella saker varför jag föredrar att använda NS för Mac även om jag tycker att IE för Mac är trevligare utseendemässigt.

(Förresten det var du som råkade tar upp det här med att NS och IE för Mac ser mer lika ut än de gör på Win/PC sidan vilket jag korrigerade).

 

Jag skrev inom PARENTES att grafiskt NS och IE för Windows är lika fula. Det är lite lustigt att du hakar dig på det och sedan skriver en förutfattad mening att jag "som vanligt" väljer utseende före funktionalitet. Det är du som väljer läsa och kommentera på ditt märkliga sätt.

 

/anne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Hmm!

 

Jo såklart det var en starkt förutfattad mening, men det var ju det som var meningen ju ;-)

 

Ja jag ser då själv ingen större skillnad på Netscape vad gällande PC/Mac eller Unix lika fula på alla plattformar.

 

Skillnaderna i hastighet är kanske inte så stora mellan NS & IE vad gällande MAC men på PC är det större!

 

>> Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Ska vi prata fult.. laddade just ner NS 6 beta, usch, den var helt och hållet "hemsnickrad"..

Jag har iochförsig bara testat på Win2K än, men jag tvivlar på att den ska vara mycket snyggare på mac. Dessutom är den tyvärr helt oanvändbar här på jobbet då inställningar för SOCKS firewall saknas!

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På helt rätt plats och i rätt forum tänker jag passa på att fråga hur fanken jag får mIRC att funka genom en brandvägg. Vi kör med Wingate 3.05 på en maskin som ligger som proxy och jag vill få mIRC 5.7 att funka på en W2K maskin med IPnr i 192.xx segmentet. Någon upplyst människa som kan hjälpa till?

///S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter bakom en brandvägg och

lyckades med lite tålamod få igång

mirc.

Du kanske vet att alla internet applikationer

använder portar när de "pratar med varandra".

Webben är på port 80 och FTP på 21 t.ex

En brandvägg spärrar olika portar...

den kan t.ex. bara tillåta port 21 och 80.

FTP och surfing...alltså..

Men du kan juh hoppas på att någon irc server

har en port som är öppen i din brandvägg.

Söka på IRC och PORTS på någon sökmotor så

kan du hitta olika...för mig löste det sig med

att port 7325 var öppen.

Om du inte är på en skola eller företag där IRC inte är så populärt så kanske du kan fråga sytemadministratören om han kan öppna port 6666 t.ex. i brandväggen.

 

Du ändrar port i connect rutan i mirc.

// Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp! Det är jag som rotar runt i brandväggen. mIRQ defaultar till port 1080 så jag körde på den i Wingate men inte hjälpte det inte. Hmmmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas,

 

I ditt tidigare inlägg skrev du:

"För övrigt är skillnaden i utseende mindre mellan PC/Explorer - Mac/Explorer än PC/Netscape - Mac/Netscape"

 

Och nyss skrev du:

"Ja jag ser då själv ingen större skillnad på Netscape vad gällande PC/Mac eller Unix lika fula på alla plattformar."

 

Vet inte om du har missat vad du skrev tidigare eller om du försöker med flit komma undan ditt tidigare påståeende?

 

/anne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har testat NS6 till både win98 och linux.. och dom ser exakt likadana, är exakt lika sega.. och usch säger jag bara!

 

Jag får nog hålla mig till NS4.72 framöver...

 

NS6 har alltså det segaste GUI ni kan tänka er... kanske funkar på en K7 1GHz.. men jag har bara 350MHz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...