Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med inloggningen!


Mentor

Rekommendera Poster

Är det nån som vet vad det beror på att jag loggas ut hela tiden från E-forum.

Om jag är inaktiv mer än 2min så loggas jag ut ibland lite längre.

Logga in mig automatiskt funkar inte alls hos mig utan jag får logga in varje gång jag ska in.

Det har varit så den sen Eforum 5 kom tror jag.

 

//Mentor

Den högsta formen av intelligens är sunt förnuft

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också broblem med att jag blir utloggad väldigt snabbt, troligen efter ca 15 min... Inget kul alls... :( Det har även bodragit till minskad aktivitet här på forumet från min sida - det är ju helt hopplöst att logga in hela tiden.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Är det nån som vet vad det beror på att jag loggas ut hela tiden från E-forum.

Om jag är inaktiv mer än 2min så loggas jag ut ibland lite längre.

Logga in mig automatiskt funkar inte alls hos mig utan jag får logga in varje gång jag ska in.

Det har varit så den sen Eforum 5 kom tror jag.

Vilka webbläsare använder ni?

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina problem uppstår med en hyfsat uppdaterad IE på jobbet, en helt uppdaterad IE hemma samt under Opera 7.någonting (kan inte kolla nu) hemma.

 

En fundering, jag tror det började i samband med att jag aktiverade IDG-konto och med de inloggningsproblem som var då.

 

Jag vill ju kunna vara inloggad under dagen och uppdatera någon gång var 30:e till 45:e minut utan att loggas ut... Och det har gått bra tidigare.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Jag vill ju kunna vara inloggad under dagen och uppdatera någon gång var 30:e till 45:e minut utan att loggas ut... Och det har gått bra tidigare.

Jag har skickat detta vidare till ansvariga för inloggningen.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ligger lite emot min önskan..

 

Om jag varit inaktiv under låt oss säga 30 minuter vill jag kunna komma tillbaka till Hänt sedan sist och se ifall det varit ny aktivitet i någon av mina trådar.

 

Det verkar dock som om inloggningsförfarnadet har ändrats en del under senaste månaderna. Tidigare var det likt det Stefan önskar, så länge man hade ett fönster av webbläsaren öppen behöll man sin gamla inloggning oavsett om man var aktiv på IDGs sidor eller någon helt annan stans.

 

 

Erik, du får väldigt gärna även föra vidare de problem med inloggning som jag påtalat tidigare i andra trådar.

 

Vid mitt första besök idag tappades min inloggning bort såsom brukas, men nu verkar jag, trots inaktivitet, ha kvar min onloggning från 09:58.

Konstigt, något är det som inte riktigt fungerar som det ska.

 

Storm i ett vattenglas...

 

 

Edit

Fast en lösning på mitt önskemål är att jag helt enkelt stänger ner FireFox. Med en omstart får jag en ny inloggning hos IDG.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2004-06-07 12:22:18 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tredje gången gillt. När jag trycker på "besvara" så får jag meddelande att jag måste vara inloggad = vilket jag är! Tredje gången brukar det gå.

 

IE6 har jag som webbläsare.

 

Mitt flimmerproblem kvarstår! Med risk för att vara tjatig:

Har precis loggat in igen...Ett annat problem är att när jag trycker på "besvara" får jag ofta upp skylten: du måste vara inloggad trots att jag står som inloggad barri???

 

Jag har haft ett inlägg på fria ord ang. flimmer på sidan. Trodde att det kanske var fel på min dator men det flimrar bara när jag befinner mig här? Har loggat ut/in, bytt färgteman o.s.v. men problemet kvarstår.

 

När jag kommer in på sidan Välkommen...så flimrar de små pilarna på den blå ramen till vänster, går vågrätt över skärmen till pilen vid Sök på höger sida. När jag scrollar ner en bit är allt ok. men när jag kommer upp igen är det samma. Har även ändrat ljusstyrkan på skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mystiskt.

Du kan inte ge oss nyfikna en skärmdump att skratta åt?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Nu har vi gjort en ändring i koden. Rapportera gärna hur det fungerar från och med nu.

//Erik

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-08 09:31:36 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappar fortfarande min gamla inloggningstid.

 

Men som sagt, kanske detta beror på att jag startar mitt besök med att ladda två sidor parallellt och något i inloggningkoden slår då fel.

 

Fick för övrigt därmed idag upp två upplagor av erat frågeformulär.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni ändrat igen? Idag, ta i trä, verkar det fungera!

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje gången igen som jag trycker på besvara! Hoppas att det fungerar. Hur gör man en skärmdump? Synd att inte "flimret" går att visa:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen Print Screen.

 

tryck på Alt+PrtScreen för att fånga enbart det aktiva fönstret. Nu finns det i clipboard, klistra in det i något ritprogram eller dylikt och spara i lämpligt format.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att jag sitter vid ett skrivbord och klamrade fast mig vid det när jag skrev förra inlägget i denna tråd - idag fungerar det inte :(

 

Tillbaka till min gamla felbeskrivning.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Härliga midsommar!

 

För första gången kom jag nu in med AUTOMATISK inloggning på denna sida!

Det bästa av allt: Inget flimmer! Tror knappast att det är sant.

Jag är här för att "tjuvkika och lära" varje dag men mina ögon har protesterat!

Det här var en fin midsommarsklapp. Tack! Har ni ändrat på något?

 

Hur som helst är jag glad och önskar alla en Härlig Midsommar!!!

Har dessutom lärt mig att göra en Print Screen och ska ev. göra en snart om det står att jag inte är inloggad :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...