Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

About:blank


Gubbero

Rekommendera Poster

Nu har det drabbat även mig, startsidan ändras till en obscen söksida och ändring av startsida i registret biter inte. Tänkte ladda hem och köra Hijacthis men kommer ju inte kunna tyda loggen i vilken fall.

 

När man läser de andra inläggen om detta verkar det nästen som alla har en individuell lösning. Finns möjligtvis Die Hard här eller någon annan kunnig som kan hjäla mig få bort skiten.

 

Har ju inte brytt mig så mycket om säkerhet då jag fortfarande (förhoppningsvis inte så länge till) kör med modem och avstängd dator där i mellan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju inte brytt mig så mycket om säkerhet då jag fortfarande (förhoppningsvis inte så länge till) kör med modem och avstängd dator där i mellan.

 

Läste i Metro att det i snitt fanns 8, (eller var det 18?) spyware i våra datorer. All idé att tänka på säkerheten även med uppringd anslutning. Antivirus, brandvägg och anti-spyware är ju dessutom gratis.

 

Ps: 8 i snitt ja. Om vi som inte har spyware i våra datorer räknas bort så har väl de resterande stackarna hårddiskarna fyllda med spyware?

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har du rätt Bosse, dock prioriterar man kanske inte att ladda ned och installera sådana program när man surfar 1-3 timmar i veckan, men tji fick jag för det, nu sitter man där med skägget i brevlådan.

 

I alla fall, började med att köra ad-aware som hittade en hel del skit. Slängde allting men blev inte av med about:blank. Testade sen CWShredder men det var inte just den söksidan jag hade fått på min dator så det hjälpte inte heller.

 

Några mer förslag?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...