Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konstiga tecken i Explorer


anders123452

Rekommendera Poster

anders123452

Hej!

istŠllet fšr Œ Š och š fŒr jag %^ och liknande.

Jag har kollat att teckenkonvertering Šr biblioteksnamnet och att ingen engelsk kopia av biblioteket finns...

vad gšra??

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasta Explorer och byt webbläsare, för det verkar ju vara ett typiskt MS-problem :-)

Netscape brukar inte bli ledset och kinkigt p.g.a Teckenkonvertering, det är bara IE som är känsligt och förvirrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken språkversion av Explorer har du? Har du engelska versionen skall det nog finnas engelska "encodings" inuti Teckenkonverteringsmappen. Jag hade själv problem med engelska programversioner när jag följde MacWorlds råd att plocka bort dom engelska teckenkonverteringsfilerna ur Teckenkonvertering. När jag lade tillbaka dom så funkade allt som det skulle. Att ta bort IE 5.0 är ett dåligt råd tycker jag då jag anser att den är både snabbare och stabilare än senaste Netscape i det OS jag kör. ( svenskt OS 9.0.4 på en G3/333)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Netscape 4.7 på en G4 och 4.5 på en 8500/120. På båda maskinerna går det snabbt, så jag ser ingen anledning till att byta till Explorer. Däremot ska jag installera NS 6 då den är färdig. (Betaversionerna lider ju av allehanda småproblem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders123452

Hej!

jag har svensk IE5.0 pΠen powerbook G3 os 9.0.4 svensk.

 

Finns det svenska encodings att fŒ tag pŒ? Jag har letat pŒ OS9 skivan men dŠr hittade jag ingenting.

 

Nu har jag upptŠckt en sak till: Det Šr bara vissa texter pŒ sidan som ger mystiska tecken fšr Œ Š och š.

Kan det ha att gšra med vilka sprŒk/tecken-instŠllningar jag har i explorer??

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det ser ju för hemskt ut med Explorer. MS måste lära sig att skriva programvara som inte hänger upp sig på engelsk/svensk textkonvertering. Därför rekommenderar jag Netscape eller iCab (och i framtiden Opera) till alla som vill ha en stabil webbläsare som inte är ledsen och kinkig p.g.a struntsaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...