Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärm med gröna inslag


christianhylse

Rekommendera Poster

christianhylse

Hej,

helt plötsligt, utan gammapåverkan, blev min bildskärm grön på vänsterkantan, kör WinXP Pro och IE6 och satt i godan ro och surfade på Internet (Telia ADSL) och plötsligt dök något sånt där jobbigt popup-fönster upp som inte gick att stänga. Jag fick stänga av med ctrl-alt-del och det gick, till slut, men då var bildskärmen - som sagt - grönt en dryg decimeter på vänstersidan av skärmen.

Har en Packard Bell-dator och det har varit strul sedan dag ett, tänker aldrig köpa PB igen.

 

Någon som vet vad som kan ha hänt med min bildskärm?

Och om det går att åtgärda enkelt?

Har garanti och t om försäkring på datorn men orkar inte köra 8 mil för att Elgiganten ska skicka iväg bildskärmen till PB i Tyskland (jo, det gör dom och så får man vänta i tre veckor)

 

 

vänliga hälsningar

 

/christianhylse

christian.hylse@telia.com

 

[inlägget ändrat 2004-06-01 23:08:11 av christianhylse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i bland inställningarna på bildskärmen (alltså med hjälp av knapparna på själva skärmen) om du hittar något menyval för "degauss". Om så, använd detta och kolla om det hjälper.

 

Degauss står för något i stil med avmagnetisera tror jag.

 

Har du någon högtalare eller kraftig bagnet på sidan av skärmen (nära)?

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man för nära med magneter eller högtalare så kan skärmen knasa upp sej så...då kan gå in i skärmens inställningar o göra en "avmagnetisering"...o då blir bilden fin igen :)

 

Eller, så har du åkt på nåt "skämtprogram" som autostartas med windows o som skapar en grön remsa på din skärm...

 

(eller så är skärmen paj helt enkelt)

 

Men testa det förstnämda först, så får vi se sen..:)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christianhylse

jag tackar er båda för ypperligt snabba svar

(förstår inte hur ni kan vara så snabba på detta eminenta forum,

man får alltid svar på precis allting här, mycket bra!)

 

jo,

jag hade mycket riktigt ställt en av mina stereohögtalare (för) nära datorn, den skulle bara stå där tillfälligt tills jag fått upp en bokhylla, och det var alltså det som gjorde min bildskärm lika grön som, ja - den där Hulken.

 

TACK!

 

hälsningar,

christian

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...