Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS Pundit-R


michael

Rekommendera Poster

Någon som har nya Pundit-r?

Har själv införskaffat en men har en del problem. För det första låter den nåt enormt. Processorfläkten snurrar i 6000 RPM. Sen går det inte installera för jag får något läsfel eller nåt skumt. Det ändrar sig och tar olika lång tid innan det uppkommer men under installationen får jag alltid en blåskärm där det står att Windows avslutats så att ingen skada ska uppkomma på datorn.

 

Fattar inget. Mest intresserad av att höra om nån annan har den och isf hur ljudvolymen är. Vet att den vanliga Pundit är tyst och bra.

 

..m.e...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att skicka den tillbaka till leverantören?

För du har väl garanti?

Firewall&router Clark Connect

wks Mandrake 10.0, 9.2, Slackware 9.1

spel W98SE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just installerat en som HTPC, i BIOS finns en del inställningar du måste ändra blandannat temperatur styrningen av fläktarna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är skickad, men kan vara bra att veta hur andra upplevt det när jag får svar från dem.

 

..m.e...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat ändra där. Står den på grundinställningarna så går fläkten på halvfart (6000 RPM) och låter enormt. Ändrar jag (spelar ingen roll hur) så går den upp på maxfart och låter som min gräsklippare ungefär. Har aldrig haft en dator som låter så mycket.

 

Du har inte märkt att den låter mycket eller?

 

Det kostiga är att sambons far har Pundit (inte -R) och den låter nästan inget alls!

 

..m.e...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
..låter som min gräsklippare ungefär..

Har du kollat att ingen ledning eller något kommer åt fläkten? Att fläkten tar i någonting?

 

Kör med öppen låda och superbra belysning och inspektera, lyssna med datorn igång! Att EXAKT varifrån kommer oljudet!!?

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kommer exakt från fläkten (eller att det blåser in luft till kylflänsarna egentligen) och det är ingen som helst kontakt/sladd i närheten.

 

märk väl att två exakt lika burkar (förutom att min är den nyare versionen) har fläktar som skiljer i hastighet med nära 4000 RPM. Beror inte på något som kommer åt fläkten.

 

Uppskattar verkligen Er hjälp men problemet är tyvärr inte så enkelt. Jag tror inte att svaret är enkelt, det enda jag undrar är om någon har någon som helst erfarenhet av denna burken.

 

..m.e...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
johan pålsson

Hej !

 

Hur gick det med din Pundit-R ?

Är intresserad eftersom jag också funderar på att sätta ihop ett sånt system.

Måhända du har en för varm CPU ?

 

 

I en tråd på google http://groups.google.se/groups?hl=sv&lr=&ie=UTF-8&threadm=2ipn76Fq2aioU1%40uni-berlin.de&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522ASUS%2BPUNDIT-R%2522%2Bnoise%26hl%3Dsv%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D2ipn76Fq2aioU1%2540uni-berlin.de%26rnum%3D1 står det:

 

It is interesting that the cpusupport web page, doesn't have an

entry for the P4S8L motherboard in that thing. The manual refers

to using a "2.8+" GHz FSB533 processor, but it also refers to

Willemette and Northwood. Now, a Northwood processor, as

found on processorfinder.intel.com under the P4 entries, lists

a power rating of 68 watts (2.8/533/512KB). A Prescott processor,

on the other hand, draws 89 watts. The power supply in the Pundit

is only rated for 200W, and the power converter on the motherboard

is only two phase. I think what I'm saying is, the Prescott is

one hot processor to be using in a small enclosure like that.

 

 

 

/Johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. det du skiver är intressant. Vet ifs inte vilken processor jag har (förutom att det är intel p4).

Datorn är tillbakaskickad till leverantör och har varit där åtminstone 1 vecka. Har inte hört nåt än men jag tycker det borde bli dags snart...

 

hör av mig när jag får höra något

 

..m.e...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...