Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Barebone?


peter.l

Rekommendera Poster

Tjena

 

Nån som har någon bra efrafenhet av dessa datorer??

 

Hade tänkt att ja skulle ersätta dvd'n och stereon i vardagsrummet med nått lämpligt barebone system, nån som har nått märke att rekomendera eller vad man bör tänka på ??

Vad jag vill kunna är att spela musik utan att starta datorn och även kunna spela in tv programm i datorn (när den är på förståss).

Har tittat liet på en modell från MSI (Mega 865) som verkar bra tycker jag, nån som har erfarenhet av den?

 

/peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har själv en Shuttle SB75G2, som enligt mig är mycket prisvärd, full av den senaste tekniken, snygg och praktisk. Dock så använder jag inte min som mediacenter. MEN det du ska tänka på är ljudnivån. Behöver du ingen monsterdator så sök efter en riktigt tyst en istället.

 

Tom's hardware hade ett test för ett tag sen, och Datormagazin också.

http://www20.tomshardware.com/howto/20031110/index.html

 

Andra saker man ska tänka på (nu svarar jag inte på din fråga, utan till andra som läser och funderar på barebone) är hur AGP-platsen sitter och vilken effekt nätaggregatet kan leverera. Nästa generations grafikkort kommer till sommaren, och Nvidias värsting kräver ett nätagg på 480W (!). Eller krävde iaf, tror de har putsat ner det lite nu. Sen har många grafikkort en ganska tjock fläns och fläkt, detta gör att kortet helt enkelt inte ryms i vissa barebone där AGP-porten sitter precis bredvid chassiväggen. Eller tar upp din enda pci-plats...

 

Hoppas det här var lite nyttig info!

 

// A Limber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...