Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook och Outlook Express


NatGum

Rekommendera Poster

Är Outlook och Outlook Express i grunden två olika program? Då menar jag inte att O har fler funktioner än OE.

Är OE ett avskalat O eller är det programmerat fristående från O?

 

/H

[inlägget ändrat 2004-05-27 16:24:55 av NatGum][inlägget ändrat 2004-05-27 16:24:55 av NatGum]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon del av programkoden är den samma i båda produkterna vet jag inte men det är stor skillnad i hur den ser ut och vilka verktyg som finns, Outlook är mer som ett office program och känns ungefär som att använda en komplett produkt.

 

Du har en kalender med aktivitets varningar och Outlook använder en helt annan adressbok än Outlook express med lite andra upplägg och funktioner.

Det är inte så att bara för att man kört Outlook express så känner man igen sig i Outlook, ungeför samma som att jämföra Wordpad med Word.

 

Är du ute efter att ha ett bra mail program och bara undrar om det är värt pengarna att köpa "fullversionen" så är Outlook express nog så bra och har egentligen alla funktioner man normalt använder men är du ute efter en mer kontorslik miljö med kalender och adressbok mer organiserat för snabb access så kan Outlook vara en mer bred produkt.

 

Har inget bättre svar på din fråga men jag såg att den varit obesvarad en tid så jag tänkte bara ge mina synpunkter.

Hoppas dom var till någon nytta.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...