Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pentry.se


pepino

Rekommendera Poster

Köpte för en vecka sen ett konto på http://www.pentry.se

betalade med kreditkort (fsb:s kortgenereator). Pengarna togs direkt. Men jag har inte hört nått sen dess. Vad ska ja göra?

 

De sa att jag skulle få ett konto inom 24 timmar, men nu har inget hänt på en vecka.

 

Enligt nic-se så är det tydligen en 20 årig parvel som driver stället och han har hyrt en server i usa...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
De sa att jag skulle få ett konto inom 24 timmar, men nu har inget hänt på en vecka.

 

Hur vet du att de är seriösa då?

De kan ju sno dig på pengar och lova saker. Sen är de som bortblåsta och du ser inte röken av det kontot.

 

Smartare om du betalade när kontot öppnades för dig istället, tycker jag.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

 

Yttermera.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka 2^0 mail idag till: support@pentry.se.

Imorgon skickar du 2^1 stycken.

I övermorgon 2^2 stycken.

Osv.

 

Om en månad när du skickar 2^31 stycken (cirka 2 miljarder) börjar det nog kännas lite jobbigt för mailservern. Då ger dom nog med sig..

 

[inlägget ändrat 2004-05-27 14:26:54 av sarcosos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett telefon nummer under support, testa att ringa detta och berätta hur det ligger till.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett konto hos Pentry.se och har haft det ett par månader nu och det har fungerat bra. Jag har försökt få tag på dem med flera mail och jag har även ringt dem på nummret på deras hemsida. Men jag har inte hört nått på en vecka nu.

 

Det har inte kommit en ljud därifrån sen jag ställde några frågor om deras säkerhetsproblem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade till killens andra mejl, och sa det att sverker kan bli indragen, då svarade de med att de hade fullt upp att göra och bad om ursäkt för förseningen och att jag skulle få mitt konto ev. under helgen.

 

Men det är ju inga stora summor de tar och att jämföra det med ett "vanligt" webhotell är kanske inte riktigt okej...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan väl vara så men Pentry erbjuder ju autoresponders till e-postkontona så det kan han väl skriva ett lite meddelande i den så man vet varför man inte får nått svar. Kan ju inte vara så svårt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, helt rätt, andra support grejer brukar man ju få ett mejl iaf med en bekräftelse...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh nej, inte ytterligare ett hotell som drömmer om de stora pengarna och tar 49 kr/år.

 

//MVH Mindsleep

 

*** The answer to knowledge is a question ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har också beställt ett hotell därifrån för en dryg månad sen.

 

Var skibra kommunikation i början när jag ställde frågor angående paketen, fick svar direkt. Sen så fort fakturan var skickat och betalad dog allt.

 

Har inte fått ett svar, inga kontouppgifter och telefonnummret på sidan är "stängt utan hänvisning". Skumt, minst sagt :-)

 

Dessutom är det vad jag kan förstå "Value Series" för $99 han har köpt här:

http://www.ev1servers.net/english/index.asp

han bjuder "obegränsad överföring" till. Undrar egentligen hur många konton en Celeron med 512 ram och 60hd klarar.

 

Hela det här pentry-projektet låter inte speciellt genomtänkt, men man lockas ju av det billiga priset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är en annan sida han har gjort. hemsidan för företaget ??

 

http://hem.passagen.se/snaffe/kallden/start.html

 

jävlit snyggt =)

 

han är dessutom med i akvarieföreningen och läser natur på gymnasiet.

 

http://www.djurportalen.nu/stammisar.php?go=visastammis&id=204

 

 

man kanske skulle ha kollat upp lite bättre innan man beställde, men jag ska fan ha tillbaka varenda spänn från hans s k företag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Mangler_sthlm

Ja, jag tillhör också de blåsta, eller ja min tjej i alla fall. Så är det någon som har den här snubbens namn, adress och telenr, så får jag göra ett hembesök när man har vägarna förbi Örebro (för jag misstänker att aset bor där). Oavsett om det är skitpengar, så ska de tillbaka på mitt konto.

 

Personligen tycker jag det verkar otroligt korkat att försöka blåsa folk. Ska man blåsa folk så måste man ju se till att tjäna bra med stålar. En vacker dag blåser han någon tjej som har en kille som blir jävligt irriterad.

 

Så dumpa gärna all info ni råkar ha, till min mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mangler_sthlm

Självklart håller jag med om att man inte sitter åtta år på kåken. Men samtidigt så måste man ju markera att det inte är rätt. Så ett hembesök nästa gång man är på match i Örebro (om inte skitklubben blir nedflyttad förstås), behöver ju inte betyda att man ska ta till våld. Men man kan ju i alla fall ta ett snack med honom och kräva tillbaka pengarna.

 

 

Jag ska göra ett tillägg till mitt inlägg här. Det verkar nu som att Pentry.se har bommat igen och att man prioriterar de kunder man redan har. Förhoppningsvis så kanske alla som känt sig lurade ha sina konton uppe.

 

Men man får väl se....

 

[inlägget ändrat 2004-06-29 08:20:15 av Mangler_sthlm]

[inlägget ändrat 2004-06-29 08:22:11 av Mangler_sthlm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jag rekomenderar alla som har köpt webbplats hos pentry och tydligen inte fått nått att polisanmäla dom , eller det blir ju killen som drivit det som blir anmäld genom att han drivit det som en enskild firma.

 

Han har ingen kontroll över vad han håller på med, jag beställde hotell och domän och hörde inte ett ljud efter jag pyntat, inte förens jag skrev att jag överlämnar ärendet till polisen vaknade han, men sen blev det tyst.

Jag kan både ha och leva utan dom pengarna, men principen gör mig förbannad och jag kommer lämna över ärendet till polisen om han efter ett 4:e mail inte krediterar det inom en vecka.

 

Så följ upp och polisanmäl så vi slipper skojare!

 

Uppenbarligen är nått i görningen för inga av dom hemsidor han haft är igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ett konto hos dem. Har funkat hyfsat rätt länge ändå men på senaste tiden ligger det nere hela jävla tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
SpaceCorpse

Samma här. Har varit nere mer eller mindre hela tiden nu i säkert 3-4 veckor. Men funkade helt okay innan det här strulet...

 

Edit: Så här står det på pentry.se just nu:

 

Information om drifts uppehållen!

 

Vi vill för det första be om ursäkt för de driftstopp som ägt rum mellan den 17-26 april.

En hacker tog sig in i vårat system genom en bugg i ett program.

Därefter lyckades denne skapa ett konto till sig själv.

Med detta angrep han andra servrar från våran.

Våran Internetleverantör valde då att koppla bort servern från nätet.

Vi tog då bort de script som hackern placerat på servern, men upptäckte inte användarkontot.

När servern återigen var uppkopplad så var det bara för hackern att logga in.

Vi har nu tagit bort alla spår av hackern och uppdaterat alla program.

Säkerheten är på hög nivå, men vi arbetar fortfarande med att förstärka den mer.

Har du några frågor eller liknande, kanske är det något som inte fungerar? Hör av dig till oss på support@pentry.se

Vi hoppas att det systemet ska vara stabilt nu.

 

[inlägget ändrat 2005-04-26 23:55:02 av SpaceCorpse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som dom har konfigurerat om en del. Bla tagit bort tomcat (som iofs inte funkade sist ja kolla ändå :))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markus Kilås

Tvivlar på att säkerheten är speciellt hög. Under den tid jag var kund hos honom var säkerheten totalt obefintlig. Som tur är lyckades jag få kontakt med honom och flytta domänen. Men det blev många samtal till hans föräldrar innan han äns svarade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...