Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafisk formgivare sökes till webbprojekt


Hennke

Rekommendera Poster

Söker ett antal duktiga, motiverade och trevliga tjejer eller killar som kan sin del av webben. Projektet är vad många skulle kalla en "webbyrå". Är du 18 år eller äldre och känner dig motiverad att spendera lite tid på webbutveckling? Är du kapabel att arbeta i grupp och självständigt?

 

Det här är ett projekt som i grunden är till för personlig utveckling och inspiration. Målet är bra webbutveckling! Artar sig detta bra så finns det chans till betalning men det bör inte vara ditt huvudmål. Det är något att spendera lite tid på, inget som går ut över annan heltidssysselsättning.

 

Kolla nedan i ifall du känner att det stämmer.

 

Grafisk formgivare

Du bör ha väldigt stora kunskaper inom formgivning för webben och kan med såväl att lägga fram förslag till grundläggande hemsideutformning till att skapa logotyper.

 

Övrigt

Övriga kunskaper, främst närbesläktade, är meriterande. Grundläggande kunskaper inom HTML är en fördel.

 

Ansökan

Ansökan sker genom uppvisan av tidigare verk/arbetsprover, skicka inte filer utan skicka länkar till dem, bifoga ett litet brev om er själva med relevant info. Ni når mig på hennkes@hotmail.com .

 

Med vänliga hälsningar,

Henrik Bohman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle du kunna låta bli att söka folk i varje kanal/forum som finns här och istället samla alla i tex Karriär & Utbildning (

//eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=137). Känns lite tjatigt... (spam-varning)

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

[inlägget ändrat 2004-05-27 15:15:32 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man arbeta gratis för dig om man har "väldigt stora kunskaper inom formgivning för webben"

 

Du är nog inte den första som kommer hit för att ragga gratisarbetare

 

Vill du VERKLIGEN starta en webbyrå, kom då med en företagside och bestämda roller/ansvar/utdelning åt projektmedlemmar så får du se vilken gensvar du kommer att få!

 

Tack för mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, ledsen för spammen, sökte efter någonstans att posta allmänt men måste missat Karriär & utbildning.

 

"Man" ska inte jobba gratis för mig. Jag har skrivit att det är främst för egen utveckling projektet sker. Jag får lika mycket/lite pengar som alla andra. För övrigt finns lite mer om projektet på http://www.grafisktforum.org/showthread.php?s=&threadid=18341

 

Med vänliga hälsningar,

Henrik Bohman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009

kommer inte att funka om de jobbar gratis. du/ni kommer inte att kunna få seriösa jobb... För vad händer om alla "gratisarbetare" plötsligt inte vill vara med mer? Man kan ju inte ställa några vidare höga krav på de som jobbar gratis. För det andra krävs det ett företag bakom som måste vara seriöst och stabilt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget mer om projektet där, utan möjligen en bild på dig, om det nu ska klargöra mer i projektet.

För personlig utveckling och inspiration krävs det att företaget har tillräckligt med erfarenheter från och möjligheter till högintressanta projekt och inte minst vinstdrivande sådana.

 

Seriöst var nyckelordet som lillen_009 uttryckte det saknas här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ni inte vara med på tåget så behöver ni inte. Det är inte Microsoft vi talar om utan ett gäng personer som gillar att skapa saker för webben och kan se det som en kul grej men samtidigt är seriösa i det de gör och vill utvecklas inom nya dimensioner.

 

För övrigt så är inte målet jobba gratis. Det får tiden visa, hela grejjen är till stor del ett lotteri men jag ser inte något att förlora på det om man är med på den grund som står i beskrivningen.

 

Med vänliga hälsningar,

Henrik Bohman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Om du vill verka seriös så kan du ju alltid börja med att knåpa ihop en egen sida med info om detta samt INTE använda dig av en hotmailadress! Det, om något, verkar otroligt oseriöst.

 

Men lycka till för all del. Tror iofs inte att du kommer att få speciellt många seriösa och intressanta svar av folk som vet vad de sysslar med. Ja menar, jag har jobbat länge med detta och är hyfsat duktig på webbutveckling men skulle aldrig i mitt liv komma på tanken att göra sidor gratis till företag/organisationer för att utveckla mig själv. Då sitter jag och kommer på privata projekt istället man kan labba med.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du tar dig tid att svara.

Jag tycker helt ärligt att det är idioti att dömma någon efter deras emailadress, många kommenterar att det är oseriöst, men jag uppskattar hotmails tjänster även då jag även har privata företagsadresser.

 

Bara för informationens skull, intresset har varit stort för projektet och vi sitter just nu och försöker komma fram till vilka som ska få de sista platserna (+ reservplatserna).

 

Den grafiska formgivningsplatsen har haft allra flest sökande.

 

Med vänliga hälsningar,

Henrik Bohman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för informationens skull, intresset har varit stort för projektet och vi sitter just nu och försöker komma fram till vilka som ska få de sista platserna (+ reservplatserna).

 

Jag hoppas verkligen att ni lyckas med "projktet" , annars garvar jag ihjäl mig. LOL!

reservplats tyckte jag var roligast... hehehe ...

Det får mig att tänka tillbaka till högskolan och antagningen.

 

PS. Du behöver inte svara på alla kritiker för det gör saken ännu värre!

Särskillt med tanke på Ni är otroligt upptagna med projektet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jari Viirelä

Hur gick det med projektet ? Jag är ny på forumet och kan ha missat nåt inlägg där du har talat om hur det gick ?

 

Jag kollade länken http://www.grafisktforum.org/showthread.php?s=&threadid=18341 men där fanns det ingen info om hur projektet gick.

 

Jag jobbar själv inom samma bransch och tror ju inte speciellt mycket på att din idé funkade (Stora visioner och små kunskaper) hehe...

 

Men det vore ju kul att få höra hur det gick ? Eller är du för feg att erkänna ditt misslyckande eller lyckande ?

 

Jag har själv fått telefonsamtal från nördar som erbjuder mig gratis hemsida och att dom inte fattar att jag jobbar med det själv säger ju allt om hur seriösa dom är :-))

 

Du får en gratis hemsida idag och imorgon finns vi inte där längre så behåll skiten för vi tar inte ansvaret för den är vad det brukar vara hos dom där typerna!!

 

Mvh Jari Viirelä www.distansdata.nu

 

[inlägget ändrat 2004-08-14 00:05:00 av Jari Viirelä]

[inlägget ändrat 2004-08-14 00:06:18 av Jari Viirelä]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...