Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mpeg2 i Mediaplayer


Pumafliff

Rekommendera Poster

jag har just roat mig med att installera codecs för mpeg2 till mediaspelaren... och det funkar ju... fast bara sådär bra. Märker nu att bilden trycks ihop. Den spelar förmodligen 4:3 i stället för 16:9 (som filmen är "inspelad" i) men är det nån som vet om man kan fixa till det...? Kollade igenom inställningarna men fann inte...

 

Tack tack//DD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa anna spelare som tillåter dit ställa in i vilket format du vill se det inspelade formatet i.

 

Ett exempel är Zoomplayer (min favorit) eller MediaPlayerClassic.

 

 

Båda mycket enkla att installera och orsakar ingen oreda i ditt system.

 

 

/T

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kört zoomplayer förut men tyckte inte det var bättre än nåt annat iofs... men självklart kan jag byta spelare. inga problem. Kör mest i windvd om jag kör mpeg2-filer.

 

Nä, anledningen till att jag skrev var eftersom jag inte hittade några inställningmöjligheter i mp, o då blev jag nyfiken :-)

 

Men tack för svaret.

 

//DD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA! Zoomplayer inte bättre än något annat?

 

ojo, då missade du en del.

Konfigurerbar och anpassningsbara styrmöjlighter via mus och tangentbord. Zooom. Navigationsmenyerna är underbara om man vill styra med fjärrkontroll framför TVn. Ok för att få de måste man idag köpa den professionella version, men backar man till en äldre upplaga finns de med.

 

Genomarbetad.

 

Ok, jag har inte testat så många andra spelare, men tror nog Zoomplayer står sig mycket bra i konkurrense.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...