Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätaggregat


Fredrik1

Rekommendera Poster

Jag har skaffat en ny dator men har ett litet problem. Ibland så startar datorn om utan att jag har gjort något, börjar fundera om det är mitt nätaggregat som krånglar. Jag har en 235 W låda med en celeron 500 Mhz i.

Finns det någon som har erfarenhet av detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för låda/nätaggregat? Jag har haft glapp i mitt nätaggregat en gång och den startade då om utan anledning. Jag kunde få den att boota om genom att knacka lite lätt på sidan av burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad jag har för låda (någon billig). Dock så uppstår inte problemen när jag rör vid lådan utan snarare när jag kör många program samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märk av samma sak på min burk. Har en celeron 300. Flera spel kan få den att starta om.. Förut körde jag med processorn på 400-450Mhz, det var då problemen visade sig. Kan det vara så att din processor bara är överklockad utan bra kylning eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

Kan kanske också vara att nätagg. inte klarar av att driva datorn. En celeron 300 som klockats till 450 drar ju avsevärt mycket mer ström överklockad än när den går på 300. Kanske det som är problemet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Celeron 500, jag har inte överklockat den. Nämnvärt är kanske att den är sitter på en konvertor så att jag kan använda den på ett "vanligt" moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder converter, du kan inte ha råkat sätta volten lite för högt på convertern? (standard är 2.0)

 

När uppstår krasherna? I spel eller i windows, eller när som helst?

 

Jag har haft samma problem, då körde jag AGP porten i 100Mhz, men i windows gick det fint, däremot i spel startade den om titt som tätt

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte själv byggt burken så jag vet inte vilken inställning på konvertorn som är gjord. Dock upstår inte felen vid spel utan snarare när jag gör många saker samtidigt. Te.x. försöka spela en film då min ftp-server är igång samtidigt som jag surfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...