Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Inlägget ändrat..."


Mauritz Lybeck

Rekommendera Poster

Mauritz Lybeck

Jag tycker att det är onödigt att "Inlägget ändrat..." -meddelandet läggs till när man rättar något i sitt inlägg. Det meddelandet tar plats i inläggen utan att tillföra någon väsentlig information.

 

Om ändringen förändrar meningen i inlägget så kan man, som jag brukar göra då, skriva "EDIT: Bla bla bla..."

 

Håller ni med om ovanstående?

-

Mauritz

 

[inlägget ändrat 2004-05-23 19:45:16 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har också tyckt på det där flera gånger, men fick förklarat för mig att det ger information för den svarar på inlägget.

 

Ändrar du inlägget precis när någon svarat på ditt inlägg, så skulle det se ganska konstigt ut med svaret. Allltså svaret är ju beroende av det du skrivit. Skriver du något som någon svarar på och du går in och redigererar och plockar bort det någon svarat på, ja, då ser det konstigt ut. Det är tydligen då den där irriterande snutten längst ned ger information om att du redigerat inlägget.

 

Ja, det var något sådant. Hoppas du förstår. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

 

Yttermera.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Ändrar du inlägget precis när någon svarat på ditt inlägg, så skulle det se ganska konstigt ut med svaret.

Men det går ju inte att ändra efter att någon svarat på inlägget! Det får man ju meddelande om ifall man försöker.

-

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Mauritz Lybeck skrev:

Men det går ju inte att ändra efter att någon svarat på inlägget! Det får man ju meddelande om ifall man försöker.

 

Nä, inte om du ger dig på och redigerar när någon besvarat ditt inlägg. Jag har råkat ut för att ha redigerat mina inlägg ibland, och när jag postat redigeringen så har någon hunnit svara på mitt ursprungsinlägg.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

 

Yttermera.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Ja ja - visst kan jag väl leva med det.

Jag får väl försöka ha bättre styrning på fingrarna istället... :-)

-

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...