Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Löneanspråk!


TobiasT

Rekommendera Poster

Hej,

Jag behöver hjälp. Vad är snittlönen för en webb-utvecklare som behärskar ASP / SQL / HTML / DHTML / Javascript / Stored procedures m.m. Och även väldigt duktig på den grafiska biten och att organisera projekt?

 

Och säg 2,5års erfarenhet.

 

Projektet är stora och riktar mot 2000-10000 företagskunder. Det är svårt då man inte har något att jämföra med. Så jag är väldigt tacksam för seriösa inlägg av någon som är mer insatt.

 

Mvh Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det beror på, det är en hel massa faktorer som spelar in. Kommer du använda dina kunskaper i formgivning och projektledning i arbetet? Är du duktig formgivare eller kan du "bara" programmen bra? Du kommer troligtvis inte få betalt för det du kan, utan det du gör.

 

Hur gammal är du? Är det 2,5 års skarpt arbete eller hemmapulande och skola? Vad har du för utbildning utöver gymnasiet?

 

Du kommer med största sannolikhet inte att jobba som programmerare/formgivare/projektledare (det skulle inte få plats på visitkortet ;). Dessutom skulle det leda till 150 timmars veckor...

 

Beroende på uppgifter och ansvar brukar "normala" webbprogrammerare tjäna kring 15-20000. Det låter som du borde ligga på 16-18000. Några tusingar lägre under en provanställning.

 

//Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har rätt, det skulle nog inte få plats på visit kortet. Det är nog huvudsak programmering.

 

Jag har jobbat på företaget i fyra månader nu under en prövo period. Och det är snart dags att löneförhandla.

 

Så, tack för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...