Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhet & Integritet


Micke21

Rekommendera Poster

Jag är uppkopplad mot Internet via min skola, som alltså är min server. Nu är saken den att en person som jag inte är så förtjust i i min klass är en av dom som jobbar med datorsystemet där på skolan. Frågan jag vill ha svar på är: kan han på något sätt ha läst min mail (jag använder mig inte av skolans mail utan hotmail) eller sett vilka sidor jag besökt eller ännu värre - kommit över koden till mitt visakort när jag handlat via Internet. Vore oerhört tacksam för svar och skulle gärna vilja ha tips om hur jag kan kontrollera om han (eller någon annan) har rotat i mitt privatliv på det sättet och även hur jag kan förhindra nåt sånt i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej micke.

Att han har fåt tag på ditt hotmail konto är nog inte helt omöjligt. Det går väldigt lätt att sniffa lösenord över okrypterade nät men när det gäller Visa koden så är det svårare. Men har personen i fråga haft tillgång till routrar och

eller fysisk tillgång till datorn du sitter på och internet:ar på skolan så javisst varför inte. Man kan lätt installera exempelvis en keylogger eller något dyl.

 

Ett hett tips kan alltså vara att inte skicka Visa koder över publika nät och datorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...